ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خانواده گلکسی S23
تکنولوژی

سری گلکسی S23 سامسونگ از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برخوردار نیست

با معرفی رسمی سری گلکسی S23 مشخص شد که سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را روی پرچمداران جدید خود عرضه نمی‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۷

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سری آیفون 14 امکان برقراری ارتباط مستقیم با ماهواره است. اگرچه در شایعات گفته شده بود که پرچمداران جدید سامسونگ هم ممکن است چنین قابلیتی را ارائه کنند، اما سری گلکسی S23 بدون این ویژگی راهی بازار خواهد شد.

غول فناوری کره جنوبی امشب از گلکسی S23 اولترا و گلکسی S23 و S23 پلاس رونمایی کرد و ویژگی‌های جدید مختلف آن‌ها را با مخاطبان خود به‌اشتراک گذاشت. هر سه دستگاه دوربین پیشرفته‌تری دارند و البته از پردازنده جدیدی استفاده می‌کنند. اما نمی‌توانند حتی برای ارسال پیام اضطراری به ماهواره‌ها وصل شوند.

«تی‌ام رو»، مدیر کسب‌وکار موبایل سامسونگ پیش از مراسم در گفت‌وگو با وب‌سایت CNET اعلام کرد که از علاقه کاربران نسبت به استفاده از قابلیت ارتباطات ماهواره‌های در گوشی‌های هوشمند آگاه است. اما به‌نظر او این فناوری هنوز به بلوغ کافی برای حضور در موبایل‌ها نرسیده و در محصولات رقیب هم کاربردهای بسیار محدودی دارد.

سری گلکسی S23 سامسونگ

سامسونگ: فناوری ارتباط ماهواره‌ای هنوز آماده نیست

تی‌ام رو در ادامه سخنان خود گفت: «هنگامی که زمان و زیرساخت مناسب فرابرسد و فناوری آماده شود، البته که گوشی‌های گلکسی، و واحد موبایل‌های ما هم به‌سراغ استفاده از این ویژگی خواهد رفت.»

به‌گفته مدیر بخش موبایل سامسونگ، ارتباط ماهواره‌ای صرفاً یکی از روش‌های کمک به کاربران در شرایط اضطراری است. او می‌گوید این شرکت اقدامات دیگری انجام داده است تا در این زمینه به مصرف‌کنندگان اطمینان خاطر بدهد. تی‌ام رو برای مثال به بهینه‌سازی حسگرهای داخل گوشی و افزایش پوشش 5G اشاره می‌کند.

سری آیفون 14 اپل در حال حاضر تنها در شرایطی امکان استفاده از قابلیت ارتباط با ماهواره را می‌دهد که بخواهید با مرکز فوریت‌ها تماس بگیرید ولی آنتن نداشته باشید. در این شرایط متنی تحت عنوان Emergency Text via Satellite روی صفحه ظاهر می‌شود که امکان استفاده از این قابلیت را فراهم می‌کند. ویژگی مذکور هنوز در تمام کشورهای دنیا فعال نشده است.

با توجه به این که عده‌ای باور دارند یکی از دلایل عدم رجیسترشدن سری آیفون 14 در ایران ارائه همین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بوده است، اکنون می‌توان با اطمینان بالاتری امید داشت که سری گلکسی S23 به سرنوشت پرچمداران اپل دچار نشود و شرایط رجیسترشدن گوشی‌های جدید سامسونگ در کشورمان فراهم گردد.


اسپانسر این رویداد دیجیاتو، ویپاد؛ ترابانکپاسارگاد است.

ویپاد شعبه تمام دیجیتال بانک پاسارگاد است که همواره همراه شماست. با ویپاد می‌توانید از هر مکان و در هر زمان از خدمات متنوع بانکی از افتتاح حساب تا دریافت نسل جدید تسهیلات بهره‌مند شوید.

نسل جدید تسهیلات، عنوانی برای تسهیلات بدون ضامن و وثیقه است که به‌صورت کاملا آنلاین و تنها طی چند دقیقه دریافت می‌کنید. این تسهیلات، گام بلندی برای گذر از عصر بانک‌های سنتی به‌سوی بانک‌هایی است که در آینده تکنولوژیک خواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی