ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد
خودرو

وزیر صمت: واردات خودروهای مناطق آزاد به خاک سرزمین اصلی مجاز می‌شود

وزیر صمت در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت، به امکان شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد جهت تردد در سطح کشور اشاره کرده است.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۰

وزیر صمت در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت، به امکان شماره‌گذاری خودروهای مناطق آزاد جهت تردد در سطح کشور اشاره کرد. این اقدام در راستای افزایش عرضه خودرو و کمک به بهبود وضعیت بازار صورت می‌گیرد. تقریبا ۵ سال کمبود خودرو در بازار کشور موجب ایجاد عطش میان مصرف‌کنندگان شده است. دولت سیزدهم با هدف رفع این عطش فرامین متعددی را صادر کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ازسرگیری فرایند واردات خودرو و افزایش تیراژ خودروسازان و همین‌طور ارتقای کیفی محصولات به منظور عرضه خودروهای بدون نقص اشاره کرد.

واردات خودرو از اوایل دی‌ماه حالت اجرایی به خود گرفته و محموله‌های وارداتی روانه گمرک شده‌اند. این خودروها به زودی از طریق بورس کالا در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. وزیر صمت همچنین عرضه ۲۰۰ هزار خودروی خارجی را تا پایان سال جاری وعده داده است.

علاوه بر این، در راستای کمک به تزریق خودرو در بازار، طرحی در دولت مورد بررسی و تأیید قرار گرفته که جزئیات آن ظرف چند روز آینده برای عموم افشا می‌شود. مطابق با این طرح پیشنهادی، خودروهایی که در مناطق آزاد مشغول تردد هستند قابل شماره‌گذاری بوده و می‌توانند در سطح کشور تردد کنند. 

طرح شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد در حالی به تصویب رسیده که در مردادماه سال جاری، شعاع تردد این ماشین‌ها در مناطقی همچون انزلی افزایش یافته بود. جزئیات این طرح از جمله عوارض شماره‌گذاری و امکان نقل و انتقال این خودروهای خاص هنوز مشخص نیست.

با این وجود نباید فراموش کرد که خودروهای مجاز مناطق آزاد، قوانین مخصوص خود را دارند و همانند خودروهای وارداتی با آن‌ها رفتار نمی‌شود. خودروهای مناطق آزاد اجباری در پیروی از سیاست‌های موجود در آیین‌نامه واردات خودرو نداشته و ضوابط ویژه‌ای برای آن‌ها تعریف شده است.

به هر حال طبق گفته وزیر صمت، در هفته آینده شرایط و جزییات مربوط به طرح شماره گذاری خودروهای مناطق آزاد و امکان تردد آن‌ها در سطح کشور اعلام شده و اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی