ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون نسل اول
تکنولوژی

یک آیفون نسل اول با قیمت 50 هزار در حراجی به فروش گذاشته شد

نسل اول آیفون با 4 گیگابایت حافظه به قیمت 499 دلار و با 8 گیگابایت حافظه با قیمت 599 دلار فروخته می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

در طول سال میلادی گذشته شاهد این موضوع بودیم که دستگاه‌های فناوری قدیمی و کمیاب از طریق حراجی‌ها به فروش می‌رسند و اکنون انتظار می‌رود تا یک آیفون نسل اول مربوط به سال 2007 که تاکنون باز نشده است، در جریان یک حراجی آنلاین به قیمت بیش از 50 هزار دلار به فروش برسد.

همان‌طور که گاردین در گزارش خود توضیح می‌دهد، این گوشی که دارای دوربین 2 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است، در هنگام استخدام به‌عنوان هدیه به «کارن گرین» داده شده است. این آیفون با شبکه موبایل موجود سازگاری ندارد.

ماه اکتبر، گرین متوجه شد که یک آیفون نسل اول دیگر از 2007 با قیمت نزدیک به 40 هزار دلار فروخته شده است. همین موضوع باعث شد تا او با خانه حراجی LCG Auctions تماس بگیرد که فروش این دستگاه‌ها از طریق آن انجام می‌شود.

مزایده آیفون نسل اول

درحال‌حاضر LCG Auctions قیمت پیشنهادی «50 هزار دلار به بالا» را برای این آیفون نسل اول اعلام کرده است و مزایده آنلاین آن از روز پنجشنبه آغاز شده و در 19 فوریه به پایان خواهد رسید. نسل اول آیفون با 4 گیگابایت حافظه به قیمت 499 دلار و با 8 گیگابایت حافظه با قیمت 599 دلار فروخته می‌شد.

در هنگام نوشتن این خبر، فقط دو پیشنهاد برای تصاحب این دستگاه اعلام شده که بالاترین میزان آن فقط 2750 دلار است. همچنین باید اشاره کرد که LCG Auctions برای مزایده خود نقطه شروع پیشنهادها را 2500 دلار اعلام کرده است.

«استیو جابز» در ژانویه 2007 از نخستین مدل آیفون رونمایی کرد و وعده داد که این محصول اپل «تاریخ‌ساز» خواهد بود. با گذشت زمان نه‌تنها تاریخ‌سازشدن اپل را به چشم دیده شد، بلکه نخستین مدل آیفون چنان تأثیری در بازار ایجاد کرد که اکنون نسخه‌های قدیمی آن با قیمت گرانی فروخته می‌شود. در شهریورماه امسال نیز نسخه دیگری از همین دستگاه در حراجی با قیمت 35 هزار دلار فروخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی