ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لاجیتک
تکنولوژی

لاجیتک روی یک غرفه تماس ویدیویی شبیه به استارلاین گوگل کار می‌کند

هرچند این پروژه اساساً شبیه استارلاین گوگل است، اما تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

لاجیتک (Logitech) که بیشتر به‌دلیل تولید لوازم جانبی شخصی مانند وب‌کم شناخته می‌شود، نمونه اولیه پروژه جاه‌طلبانه جدید خود را معرفی کرد: یک غرفه چت ویدیویی مانند پروژه استارلاین گوگل که «Project Ghost» نامیده می‌شود و به‌عنوان یک فضای بهتر برای گفت‌وگوهای مجازی طراحی شده است.

پروژه لاجیتک اساساً شبیه به پروژه استارلاین است؛ یعنی کاربران می‌توانند در یک اتاقک منحصر‌به‌فرد بنشینند و با یک فرد واقعی در مکان دیگری صحبت کنند و همه‌چیز مانند یک گفت‌وگوی حضوری نزدیک است.

Project Ghost

تفاوت پروژه لاجیتک و استارلاین

برخلاف استارلاین که برای ایجاد یک طرح‌نمای هولوگرام‌مانند از مجموعه‌ای از سنسورها و دوربین‌ها استفاده می‌کند، Project Ghost از فناوری کنفرانس ویدیویی استفاده می‌کنند که لاجیتک درحال‌حاضر آن را به فروش می‌رساند. تمام این موارد در غرفه‌ای که توسط شرکت سازنده لوازم اداری Steelcase طراحی شده است، قرار می‌گیرد تا تجربه‌ای راحت‌تر برای مکالمات کاربران ایجاد شود.

طبق تصاویری که از Project Ghost منتشر شده است، در این اتاقک صندلی برای نشستن کاربران روی آن وجود دارد که در مقابل آن، صفحه نمایش، دوربین، میکروفون و اسپیکرهایی وجود دارند. همچنین این اتاقک با چوب و از تکه‌های باریکی ساخته شده است تا ظاهری مدرن داشته باشد.

ترفند دیگری که درباره Project Ghost وجود دارد، این است که لاجیتک دوربین را مستقیماً پشت قطعه شیشه‌ای ویژه قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، اتاقک نوعی توهم ارتباط چشمی برای کاربران ایجاد می‌کند که می‌تواند با ایجاد احساس بیشتر، همه‌چیز را در چت با Project Ghost به مکالمات واقعی شبیه کند.

تماس ویدیویی

لاجیتک و Steelcase قصد دارند تا این هفته در جریان کنفرانس Integrated Systems Europe (ISE) نسخه آزمایشی دستگاه خود را به نمایش بگذارند. در جریان این نمایش، یک غرفه در محل برگزاری کنفرانس و غرفه دیگری در دفتر Steelcase واقع در گرندرپیدز، میشیگان وجود خواهد داشت و دو کاربر با یکدیگر تماس ویدیویی خواهند داشت.

هدف نهایی این است که Project Ghost در کمتر از یک سال دیگر در دسترس قرار گیرد؛ بااین‌حال، دو تولیدکننده آن ترجیح می‌دهند که با توجه به نتایج آزمایش‌های خود این موضوع را اعلام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی