ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه استارلاین گوگل معرفی شد؛ پنجره‌ای جادویی برای تماس تصویری سه‌بعدی

گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان از پروژه «استارلاین» رونمایی کرد که با کمک ترکیبی از سخت افزار پیشرفته، فناوری واقعیت افزوده و بینایی رایانه‌ای امکان برقراری تماس تصویری سه بعدی را فراهم می‌کند. پنجره ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان از پروژه «استارلاین» رونمایی کرد که با کمک ترکیبی از سخت افزار پیشرفته، فناوری واقعیت افزوده و بینایی رایانه‌ای امکان برقراری تماس تصویری سه بعدی را فراهم می‌کند.

پنجره جادویی گوگل تحولی بزرگ در آینده چت تصویری ایجاد خواهد کرد. کاربران با کمک فناوری واقعیت افزوده می‌توانند تماس تصویری واقعی‌تری را تجربه کنند. در پروژه استارلاین، مخاطب به شکل سه بعدی و به صورت زنده‌تری در چت حضور پیدا می‌کند. گویی ظاهر شده و مقابل شما نشسته است.

گوگل در توسعه این فناوری از بینایی رایانه‌ای، یادگیری ماشین، صوت فضایی و فشرده‌سازی در زمان واقعی کمک گرفته است. یکی از محققان این پروژه می‌گوید در توسعه این سیستم از نمایش نور نیز استفاده شده تا بتواند تصویر سه بعدی با کیفیت‌تری ایجاد کند.

گوگل در حال توسعه و بهبود بخشی به این پروژه است. در این پروژه از چندین سنسور و دوربین مختلف کمک گرفته شده که بتواند ظاهر مخاطب را از زوایای مختلف و به صورت دقیق‌تری ارائه کند. در پیش نمایش این سیستم، گوگل به خوبی نشان داد که پروژه استارلاین می‌تواند به نوعی مخاطب را در چت تصویری در اتاق شما زنده کرده و کاری کند که گویی وی مقابل شما نشسته و در فضای اتاق حضور دارد.

با توجه به تجهیزات لازم اعم از حسگرها، دوربین‌ها و نمایشگر سه بعدی، به نظر نمی‌رسد این سیستم بتواند به زودی در دسترس عموم قرار گیرد. احتمالا گوگل این سیستم را ابتدا در برخی مکان‌ها دایر می‌کند تا افرادی که تمایل دارند، بتوانند به صورت موردی تماس تصویری سه بعدی را درست مانند باجه‌های قدیمی تلفن برقرار کنند.

تا زمانی که پروژه استارلاین نتواند با بودجه مناسب‌تری طراحی و توسعه پیدا کند،‌ احتمالا تنها در دسترس برخی کاربران سازمانی قرار خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی این پروژه را به صورت آزمایشی برای برخی شرکای سازمانی خود پیاده‌سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی