ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا 86
اخبار خودرو

اقدام زیبای تویوتا برای حمایت از مشتریان جوان؛ بازسازی فنی مدل‌های قدیمی GT86

نسل اول تویوتا 86 در سال 2011 معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، حالا پا به سن گذاشته است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

نسل اول تویوتا 86 در سال 2011 معرفی شد. این خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد، با هدف جذب جوانان و افرادی که خواهان تجربه هیجان با یک بودجه محدود هستند، توسعه پیدا کرد. تویوتا برای پشتیبانی از این مدل محبوب، اخیراً طرحی را با نام 86Re:Project شروع کرده است. در این طرح، مهندسان تویوتا تمامی قطعات مکانیکی خودرو را بازبینی و درصورت نیاز، آن‌ها را با قطعات نو تعویض می‌کنند.

تویوتا می‌گوید با اجرای این طرح، عملکرد کوپه اسپرت 86 همانند روزهای اول می‌شود و رانندگان می‌توانند حس نو بودن را به‌طور کامل تجربه کنند. این کمپانی تأکید دارد پس از مراجعه مشتریان، خودروهای آن‌ها برای کشف کوچک‌ترین ایرادات با دقت بررسی خواهد شد. برای مثال، در این طرح همه اجزای موتور با میکرودوربین‌ها کنترل می‌شوند، سوپاپ‌ها و مجاری احتراق کامل پاکسازی شده و بلوک موتور را با موادی خاص شست‌وشو می‌دهند. علاوه بر این‌ موارد، مهندسان تویوتا قطعات و اتصالات لاستیکی را نیز بازبینی و درصورت لزوم، آن‌ها را تعویض می‌کنند.

تویوتا

بررسی عملکرد تویوتا 86 در پیست

پس از بازبینی و نصب قطعات جدید، خودروها به یک پیست مخصوص منتقل می‌شوند. در این پیست نوبت به بررسی خودرو توسط تکنسین‌های تویوتا می‌رسد. این تکنسین‌ها باید اطمینان پیدا کنند که قطعات جدید عملکردی کاملاً درست دارند و همه‌چیز آن‌گونه است که باید باشد. درصورت تأیید تکنسین‌ها، سوئیچ خودرو به‌همراه یک گواهی مخصوص به مالک تحویل داده می‌شود.

تویوتا

در رابطه با هزینه این طرح اطلاعاتی در دست نیست، ولی قطعاً شرایط اولیه خودرو و خدماتی که مالک می‌خواهد، در مبلغ فاکتور تأثیر مستقیمی خواهد داشت!

براساس گزارش Japanese Nostalgic Car، میانگین پیمایش خودروها در ژاپن، سالانه حدود 5800 مایل (9334 کیلومتر) است. با احتساب این فاکتور، باید گفت یک تویوتا 86 دوازده‌ساله، باید دارای کارکردی در حدود 70 هزار مایل یا تقریباً 113 هزار کیلومتر باشد. چنین کارکردی پس از 12 سال، در ایران یا بیشتر کشورها رقم نسبتاً پایینی محسوب می‌شود؛ اما ژاپنی‌ها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند؛ حتی در زمینه نگهداری از خودرو! مردم این کشور به‌نوعی نسبت به سلامتی خودروی خود حساس هستند؛ ازاین‌رو طرح تویوتا مشتریان زیادی خواهد داشت.

تویوتا

گفتنی است نسل دوم تویوتا 86 فرودین‌ماه سال گذشته رونمایی شد. همانند نسل پیشین، این نسل را نیز می‌توان دوقلوی همسان سوبارو BRZ دانست. در زیر کاپوت این نسل یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر با توانایی تولید 232 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. گیربکس شش‌سرعته خودکار یا نمونه شش‌سرعته دستی نیز نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه از این کوپه اسپرت از 27,700 دلار شروع می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی