ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
تکنولوژی

اپرا نیز ظاهراً می‌خواهد محصولات خود را با ChatGPT ادغام کند

Kunlun Tech شرکت مادر اپرا اعلام کرد که قصد دارد از ChatGPT در محصولات خود استفاده کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۹

در چند وقت گذشته چت‌بات ChatGPT موردتوجه بسیار زیادی قرار گرفته است و حتی مایکروسافت آن را به مرورگر Edge و موتور جستجو بینگ خود اضافه کرد. اکنون گفته می‌شود که مرورگرهای وب اپرا، ازجمله Opera GX نیز ممکن است به‌زودی این سیستم هوش مصنوعی را دریافت کنند.

طبق گزارش‌های منتشرشده توسط CNBC و Neowin، شرکت مادر اپرا، یعنی Kunlun Tech قصد دارد تا برنامه هوش مصنوعی بسیار محبوب OpenAI، یعنی ChatGPT را به محصولات خود اضافه کند. البته به‌طور دقیق مشخص نیست که این سیستم به کدام محصولات این شرکت اضافه خواهد شد یا اینکه این تصمیم برای مرورگرهای وب Opera و Opera GX نیز در نظر گرفته شده است یا خیر.

رقابت شرکت‌های حوزه فناوری در زمینه هوش مصنوعی ChatGPT

اپرا

این گزارش درحالی منتشر شده است که شرکت‌های حوزه فناوری و به‌ویژه مایکروسافت و گوگل نبرد سختی در زمینه هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند. همان‌طور که گفتیم، ردموندی‌ها ChatGPT را به بینگ و اج اضافه کرده‌اند و گوگل قصد دارد رقیب آن، یعنی هوش مصنوعی Bard را به موتور جستجوی خود اضافه کند. همچنین شرکت‌های چینی بایدو و علی‌بابا نیز اعلام کرده‌اند که درحال توسعه رقیب ChatGPT هستند.

براساس آخرین داده‌های ارائه‌شده توسط Statcounter، اپرا در بازار مرورگرهای دسکتاپ سهم 3.41 درصدی را در اختیار دارد که در بین مرورگرهای اصلی کمترین میزان است. رتبه‌های اول تا سوم به‌ترتیب در اختیار کروم، اج و سفاری است. بنابراین اضافه‌کردن نسخه اختصاصی این شرکت از ChatGPT به مرورگرهای آن می‌تواند سهم اپرا در بازار مرورگرهای وب دسکتاپ را افزایش دهد؛ به‌خصوص اگر تجربه بهتری را نسبت به رقبا خود ارائه کند.

البته درحال‌حاضر همه‌چیز در حد یک حدس و گمان است؛ زیرا به‌طور دقیق نمی‌دانیم که کدام‌یک از محصولات Kunlun Tech این برنامه هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد، اما با توجه به تعداد مرورگرهایی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند، منطقی به‌نظر می‌رسد که مرورگر اپرا نیز به ChatGPT مجهز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی