ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلو اوریجین ناسا مریخ
علمی

بلو اوریجین و ناسا برای مأموریتی به مریخ با یکدیگر همکاری می‌کنند

طبق قراردادی جدید، بلو اوریجین برای مأموریت ESCAPADE ناسا به مریخ، از راکت نیو گلن استفاده می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

ناسا به‌دنبال انجام چندین مأموریت برای مریخ است و می‌خواهد برای آن‌ها با شرکت‌های مختلفی همکاری کند. حالا سازمان فضایی آمریکا می‌خواهد بلو اوریجین، شرکت فضایی متعلق به جف بزوس، برای یکی از مأموریت‌ها به آن کمک کند تا به سیاره سرخ برسد.

طبق قراردادی جدید، بلو اوریجین برای مأموریت ESCAPADE ناسا، از راکت نیو گلن استفاده می‌کند. این اولین‌باری نیست که بلو اوریجین و ناسا با یکدیگر کار می‌کنند، اما برای اولین‌بار می‌خواهند به‌طور مشترک مأموریتی به مریخ داشته باشند. مأموریت ESCAPADE در سال 2024 سوار بر نیو گلن از فلوریدا روانه فضا می‌شود.

همکاری بلو اوریجین و ناسا برای سفر به مریخ

مدیر ارشد نیو گلن، «جرت جونز»، در بیانیه‌ای گفته است که مأموریت با ناسا برای مطالعه مگنتوسفر مریخ خواهد بود:

«ESCAPADE در راستای سنت ناسا برای اکتشاف مریخ قرار دارد و بسیار هیجان‌زده‌ایم که برنامه خدمات پرتاب ناسا، نیو گلن را برای ارسال ابزارهایی انتخاب کرده است که مگنتوسفر مریخ را مطالعه می‌کنند.»

مأموریت ESCAPADE برای مطالعه روی مگنتوسفر مریخ به سیاره سرخ سفر می‌کند و شامل دو فضاپیمای یکسان است که داده‌هایی را در مورد نحوه تعامل مگنتوسفر مریخ با باد خورشیدی و چگونگی حرکت پلاسما و انرژی در میدان مغناطیسی مریخ جمع‌آوری می‌کنند.

هر دو فضاپیما سه ابزار با خودشان حمل می‌کنند: یک مغناطیس‌سنج برای اندازه‌گیری میدان مغناطیسی مریخ، یک تحلیلگر الکترواستاتیک برای اندازه‌گیری رفتار یون‌ها و الکترون‌ها و نیز کاوشگر لانگمویر برای اندازه‌گیری خصوصیات پلاسما در مگنتوسفر مریخ. دو فضاپیمای ESCAPADE توسط راکت‌لب و با همکاری آزمایشگاه علوم فضایی دانشگاه کالیفرنیا برکلی توسعه پیدا کرده‌اند.

بلو اوریجین ناسا مریخ

انتظار می‌رود نیو گلن حامل ESCAPADE در ژانویه 2024 پرتاب شود. راکت بلو اوریجین دارای مرحله اول قابل‌استفاده مجدد است و طبق ادعای سازنده‌اش، می‌تواند تا 25 مأموریت دوام بیاورد و البته دارای 7 موتور قابل‌استفاده مجدد BE-4 است.

پرتاب نیو گلن تا به امروز چندین‌بار با تأخیر همراه بوده؛ اولین‌بار قرار بود در سال 2020 این راکت پرتاب شود و سپس این زمان تا 2022 به تأخیر افتاد و حالا قرار است در سال جاری پرتاب شود. باید منتظر ماند و دید پرتاب نیو گلن و البته مأموریت مریخ بلو اوریجین و ناسا به کجا می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی