ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای روسیه
علمی

یک فضاپیمای دیگر روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی دچار نشتی شد

این دومین فضاپیمای روسیه است که در ماه‌های اخیر در ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشکل نشتی روبه‌رو می‌شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

سازمان فضایی روسیه یک فضاپیمای دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسانده که ظاهراً دوباره دچار نشتی شده و فشار کابین خود را از دست داده است. پیش‌تر هم یکی از فضاپیماهای این سازمان دچار نشتی شد و مأموریت بازگشت فضانوردان به زمین را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

روسکاسموس، سازمان فضایی روسیه، در مطلبی اعلام کرد یک فضاپیمای Progress این کشور که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده، فشار کابین خود را از دست داده است. ناسا در ادامه مدعی شد که این افت فشار به‌خاطر نشتی سیستم خنک‌کننده به‌وجود آمده است.

در اطلاعیه ناسا آمده: «علت نشتی خنک‌کننده در فضاپیمای Progress 82 درحال بررسی است. دریچه‌های بین Progress 82 و ایستگاه باز است و دما و فشار در ایستگاه در حالت عادی قرار دارد. فضانوردان که در جریان این نشتی قرار گرفته‌اند، در خطر نیستند و به ادامه فعالیت‌های عادی خود در ایستگاه فضایی می‌پردازند.»

فضاپیمای روسیه به‌زودی باید ایستگاه را ترک کند

فضاپیمای Progress 82 ظاهراً در تاریخ 6 آبان‌ماه به ایستگاه فضایی رسید. این فضاپیما قرار بود در تاریخ 28 بهمن ایستگاه را ترک کند، اما حالا معلوم نیست که روسکاسموس می‌تواند به این برنامه پایبند بماند یا خیر. Progress 82 قرار بود پس از رساندن محموله خود به ایستگاه فضایی در اتمسفر زمین بسوزد و از بین برود؛ بنابراین سازمان فضایی روسیه نمی‌تواند این مشکل را روی زمین به‌طور دقیق‌تر بررسی کند.

این نشتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که فضاپیمای سایوز M-22 روسیه هم در ماه دسامبر در سیستم خنک‌کننده خود دچار نشتی شد. روسکاسموس در ادامه این نشتی را به برخورد سنگ‌های آسمانی ارتباط داد. این سازمان حالا برای بازگرداندن دو فضانورد خود و یک فضانورد ناسا قصد دارد یک فضاپیمای سایوز دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

حالا با بروز دومین مشکل نشتی در سیستم خنک‌کننده فضاپیماهای روسیه، این سؤال به‌وجود آمده است که آیا سویوز MS-22 واقعاً به‌خاطر برخورد سنگ‌های آسمانی دچار مشکل شده بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی