ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس خرید اشتراکی آیفون
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل همچنان روی قابلیت خرید آیفون از طریق سرویس اشتراکی کار می‌کند

بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که مشکلات فنی و مهندسی باعث تأخیر در ارائه سرویس خرید اشتراکی آیفون شده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

بلومبرگ در گذشته مدعی شده بود که اپل می‌خواهد از طریق یک سرویس اشتراکی، امکان خرید آیفون را برای کاربران فراهم کند. درحالی‌که منتظر بودیم این سرویس تا اواخر 2022 از راه برسد، چنین اتفاقی رخ نداد و حالا بلومبرگ در گزارش جدیدی اعلام کرده که به‌خاطر تأخیرهای مهندسی، این سرویس معرفی نشده، اما همچنان در راه است.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود به 4 پروژه فین‌تک اپل اشاره کرده است. در این میان 2 پروژه، یعنی Apple Card Saving Account و Apple Pay Later به‌صورت عمومی معرفی شده‌اند، اما دو پروژه دیگر هنوز معرفی نشده‌اند. این دو سرویس Apple Pay Monthly Installments یا اقساط ماهانه اپل پی و سرویس اشتراک سخت‌افزاری آیفون هستند.

سرویس خرید اشتراکی آیفون قرار بود سال 2021 ارائه شود

گورمن در گزارش خود مدعی شده که اپل به‌دنبال معرفی سرویس خرید اشتراکی آیفون به‌همراه سری آیفون 13 در سال 2021 یا آیفون 14 در سال 2022 بوده است. اما مانند دیگر پروژه‌های فین‌تک اپل، این سرویس هم با مشکلات فنی و مهندسی دست‌وپنجه نرم می‌کند و به همین علت پیشرفت آهسته‌ای دارد.

با وجود مشکلات فنی و مهندسی، گورمن می‌گوید اپل همچنان روی این سرویس کار می‌کند و آن را کنار نگذاشته است. خرید آیفون از طریق سرویس اشتراکی با سایر روش‌های خرید آیفون متفاوت است.

خرید اشتراکی آیفون

در سرویس جدید، قیمت آیفون طی 12 یا 24 قسط از کاربر دریافت نمی‌شود، بلکه کاربر براساس مدل آیفون مدنظرش، ماهانه هزینه خاصی به اپل می‌پردازد و تا زمانی که این هزینه پرداخت شود، می‌تواند از گوشی اپل استفاده کند.

طبق گزارش بلومبرگ، سرویس‌های فین‌تک اپل مبتنی بر پلتفرمی هستند که توسط خود این شرکت توسعه یافته است و یکی از جاه‌طلبی‌های مالی بزرگ کوپرتینویی‌ها به‌حساب می‌آید. با این پلتفرم، اپل پروژه‌های فین‌تک خود را کاملاً به‌صورت داخلی انجام می‌دهد و دیگر برای آن‌ها به شرکای خود وابسته نخواهد بود.

درنهایت، گورمن می‌‌گوید تأخیر در ارائه سرویس‌های فین‌تک اپل ناشی از چالش‌های مهندسی و همچنین کار روی نسل بعدی سیستم مالی است که از این سرویس‌ها پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که انتظار می‌رود سرویس Apple Pay Later در ماه مارس یا آوریل از راه برسد، درباره زمان عرضه سرویس‌های دیگر، ازجمله سرویس خرید اشتراکی آیفون اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی