ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

امکان خرید آنلاین از میادین میوه و تره‌بار به‌زودی ممکن خواهد شد

سامانه جورچین دو ماه آزمایشی فعالیت خواهد کرد و سپس به‌صورت گسترده برای خرید آنلاین از میوه و تره‌بار ارائه می‌شود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۵

شهرداری تهران از نسخه آزمایشی سامانه جورچین رونمایی کرد. شهروندان تهرانی به کمک این سامانه خواهند توانست به‌صورت غیرحضوری از میادین میوه و تره‌بار، خرید کنند؛ سامانه‌ای که به گفته مدیران شهرداری تهران قرار است به ایفای نقش تنظیم‌گری این نهاد کمک کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایسنا، «ایوب فصاحت»، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در آیین رونمایی از سامانه جورچین گفت:

«یکی از برنامه‌های ما هوشمندسازی است که نظارت بر نرخ‌ها را تسهیل و آنلاین خواهد کرد. مدیریت کارآمدتری هم درنتیجه این هوشمندسازی حاصل خواهد شد که فروش آنلاین یکی از بخش‌های این هوشمندسازی به‌شمار می‌رود. فروش آنلاین، تنظیم قیمت در بازار را به‌دنبال خواهد داشت و نوع کشف قیمت براساس همین سامانه انجام خواهد شد که اطلاعاتی که در اختیار ما قرار خواهد داد، بسیار ارزشمند خواهد بود.»

او با بیان اینکه الگوی جدیدی را در راه‌اندازی این سامانه دنبال می‌کنند، تأکید کرد که می‌خواهند نقش تنظیم‌گری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه اشکالات اساسی این سامانه در مدت اخیر توسط نیروهای سازمان فاوا برطرف شد، گفت: «این سامانه به مدت دو ماه آزمایشی اجرا خواهد شد و درصورت پاسخگویی، در عرض 6 ماه به‌صورت گسترده اجرایی خواهد شد. نرخ‌نامه آن بدون هیچ‌گونه افزایش نرخ‌نامه مصوب است و به‌جز هزینه حمل‌ونقل، هزینه دیگری ندارد.»

هوشمندسازی در دستور کار شهرداری تهران

«سعید جهانی»، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: «هوشمندسازی یکی از چهار برنامه اصلی و کلان شهردار تهران در راستای تحول مدیریت شهری است.»

جهانی با بیان اینکه اپلیکیشن جورچین یکی از برنامه‌های هوشمندسازی است، گفت: «برنامه‌ریزی بر این بود که در یک یا دو میدان شامل میدان صادقیه و جلال آل‌احمد، طرح را آغاز کنیم و شرایط به‌گونه‌ای خواهد بود که مردم با نصب اپلیکیشن، اقدام به خرید محصول موردنظر خود کنند.»

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به آزمایشی‌بودن طرح، تنها در شعاع سه کیلومتری این دو میدان پشتیبانی انجام خواهد شد، گفت:

«این طرح از جنس مشارکت است و اگر موفقیت‌آمیز باشد، گسترش این فاز همچون طرح‌های قبلی با مکانیزم‌ها و میادین جدید ادامه خواهد یافت؛ بنای ما بر این است که در طول مسیر هشت میدان نیز افزوده شود. ایرادات در طول این مدت برطرف خواهد شد و تا ۱۵ اسفند فاز اول ما ادامه خواهد یافت و سعی می‌کنیم تعداد میادین را افزایش دهیم و از ۱۵ اسفند با توجه به واکنش‌های مردمی، به‌تدریج سرویس‌دهی را گسترش خواهیم داد و در کنار آن، دیگر سرویس‌ها نیز به اپلیکیشن افزوده خواهد شد.»

به گفته وی هزینه‌ای بابت خرید از این اپلیکیشن به‌جز هزینه حمل‌ونقل دریافت نخواهد شد که این اقدام به اعتقاد آن‌ها منجر به حذف واسطه‌ها و کاهش ترافیک خواهد شد.

گفتنی است پیش از این همکاری‌های متعددی با مجموعه‌های همچون پینکت، بازرگام و به روزرسان صورت گرفته بود و این اشتیاق به سامانه‌سازی دولت و شهرداری ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی