ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لکسوس قابل اعتمادترین خودروسازان
اخبار خودرو

قابل اعتمادترین خودروسازان جهان 2023؛ رقابت سنگین کره‌ای‌ها با لکسوس در صدر جدول

فوریه هر سال موسسه تحقیقاتی جی دی پاور، نتایج مربوط به ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن برندهای خودروسازی را منتشر می‌کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۱

فوریه هر سال موسسه تحقیقاتی جی دی پاور، نتایج مربوط به ارزیابی قابل اعتمادترین خودروسازان را منتشر می‌کند. با ورود به ماه فوریه، حالا نوبت به انتشار نتایج ارزیابی سال 2023 رسیده؛ در ارزیابی امسال، لکسوس صدرنشین برندهای لوکس است. در بین برندهای غیرلوکس هم کیا در جایگاه نخست حضور دارد.

در ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن (VDS)، تعداد مشکلات موجود در خودروهایی با سه سال کارکرد، معیار اصلی در رتبه‌بندی قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، جی دی پاور با اتکا به مشکلاتی که مالکان چنین مدل‌هایی گزارش می‌کنند، شاخصی به‌نام «تعداد مشکل در هر صد دستگاه» (به اختصار PP100) را تهیه کرده و از طریق آن اقدام به رده‌بندی برندها و مدل‌ها می‌کند. بدیهی است هر چه عدد شاخص PP100 کمتر باشد، به‌معنای مشکلات کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتر خواهد بود.

قابل اعتمادترین خودروسازان

در ارزیابی امسال، 30,062 نفر از مالکان خودروهایی با سه سال کارکرد شرکت کرده‌اند. نگاهی به میانگین امتیازها حکایت از آن دارد هر چند تعداد مشکلات به‌مرور در حال کاهش است، اما ایرادات مربوط به تکنولوژی‌های پیشرفته و سیستم اینفوتینمنت کماکان به‌قوت خود باقی هستند.

لکسوس صدرنشین لیست قابل اعتمادترین خودروسازان سال 2023

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، لکسوس با شاخص 133 بالاتر از تمامی برندهای لوکس قرار دارد. پس از این برند ژاپنی، جنسیس با شاخص 144 به رتبه دوم دست پیدا کرده است. کادیلاک و ب ام و هم به‌ترتیب با 173 و 184 مشکل در هر صد خودرو در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

کمپانی کیا با شاخص 152 در بین برندهای غیرلوکس کمترین ایرادات را دارد. نکته جالب اینکه در رده‌بندی کلی، کیا فقط برندهای لوکس لکسوس و جنسیس را بالاتر از خود می‌بیند! به بیان دیگر این برند کره‌ای در بین تمامی برندهای لوکس و غیرلوکس رتبه سوم را کسب کرده است.

قابل اعتمادترین خودروسازان
لیست کامل رده‌بندی قابل اعتمادترین خودروسازان در سال 2023

در بین برندهای غیرلوکس، بیوک با شاخص 159 در رتبه دوم استاده و رتبه سوم با شاخص 162 در اختیار شورولت است. میتسوبیشی و تویوتا هم به‌ترتیب با شاخص‌های 167 و 168 در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما در آن‌سوی جدول و در انتها نام برند لندرور به‌چشم می‌خورد. در هر صد خودروی تولیدی توسط این برند انگلستانی، مشتریان 273 مشکل گزارش کرده‌اند. یک پله بالاتر از این برند، لینکلن با شاخص 259 قرار دارد. حضور نام آئودی در این قسمت از جدول تعجب‌برانگیز است. این برند آلمانی با شاخص 252 در بین پرایرادترین برندها رتبه سوم را دارد.

لکسوس RX و تویوتا C-HR مدل‌هایی با کمترین ایرادات

بد نیست اشاره کنیم میانگین شاخص PP100 در ارزیابی امسال برابر با 186 است که در مقایسه با ارزیابی سال قبل 6 واحد رشد دارد. همچنین باید گفت از بین مدل‌های مختلف، دو مدل لکسوس RX و تویوتا C-HR با دارا بودن کمترین ایرادات، در صدر قرار دارند. در دو کلاس خودروهای سواری کامپکت و سایز متوسط، کیا فورته (سراتو) و اپتیما قابل اعتمادترین هستند، در بخش خودروهای شاسی‌بلند کامپکت هم اسپورتیج از همه رقبا عبور کرده است. در تصویر زیر می‌توانید لیست قابل اعتمادترین مدل‌ها را به تفکیک کلاس‌ها مشاهده نمایید.

قابل اعتمادترین خودروسازان
لیست برترین مدل ها در کلاس ها

نکته حائز اهمیت دیگر سقوط آزاد فورد در رده‌بندی قابل اعتمادترین خودروسازان سال 2023 است. این کمپانی سال قبل با شاخص 188 رتبه‌ای بالاتر از میانگین داشت، حال آنکه امسال شمار ایرادات آن در هر صد دستگاه با 61 واحد افزایش به 249 رسیده است. با چنین شاخصی، فورد در بین کم‌اعتمادترین برندها رتبه چهارم را دارد و در بین برندهای تولید انبوه آخر به‌حساب می‌آید! اوضاع برای مرسدس بنز نیز مساعد نیست و این برند پرآوازه با شاخص 240 تنها یک پله بالاتر از فورد قرار دارد. این برند لوکس آلمانی سال قبل با شاخص 195 در رده‌های میانی جدول حضور داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی