ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

از دلفین صورتی زیبا تا نهنگ در حال مرگ؛برندگان مسابقه عکاسی زیر آب 2023 مشخص شدند

عکاس برنده، عکس فوق‌العاده‌ای از یک دلفین رودخانه‌ای آمازون صورتی را به نمایش گذاشته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

نتایج و برندگان مسابقه عکاسی زیر آب سال 2023 اعلام شدند و «کت ژو»، عکاس آمریکایی، به‌خاطر عکس فوق‌العاده‌ای که از یک دلفین رودخانه آمازون گرفته، موفق شد تا عنوان «عکاس سال» آن را کسب کند.

برندگان مسابقه عکاسی زیرآب سال 2023

دلفین رودخانه‌ای آمازون که با رنگ صورتی نمادینش شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین گونه از دلفین‌های رودخانه‌ای شناخته شده محسوب می‌شود که وزن نرهای بالغ آن تا 185 کیلوگرم و طول آن به بیش از 2.5 متر می‌رسد. ژو در عکس خود با عنوان Boto Encantado، این دلفین زیبا را در بالا و زیر سطح آب در منظره‌ای از غروب آفتاب نشان می‌دهد.

دلفین

متأسفانه، با ظهور سکونتگاه‌های انسانی در امتداد آمازون، انسان‌ها به جمعیت آسیب‌پذیر دلفین‌های رودخانه آسیب زیادی رسانده‌اند. برخی از آن‌ها به دلیل آلودگی مسموم می‌شوند، برخی دیگر در تورهای ماهیگیری گرفتار می‌شوند و بسیاری از آن‌ها برای استفاده به عنوان طعمه ماهی کشته می‌شوند.

در مسابقه عکاسی زیر آب سال 2023 که در بریتانیا برگزار می‌شود، بیش از 6000 عکس توسط عکاسان 72 کشور جهان ارسال شده است. همچنین جایزه دیگری برای عکاس زیر آب بریتانیا در سال 2023 در نظر گرفته شده که «اولی کلارک»، عکاس انگلیسی این عنوان را به دلیل عکس خود با نام The Swarm از یک کوسه نهنگ، بزرگ‌ترین ماهی جهان، به دست آورده است. این تصویر خیره کننده در نینگالو استرالیا گرفته شده است.

عکاسی زیرآب

این مسابقه عکاسی توجه زیادی بر حفاظت از محیط زیست دارد و به همین دلیل، عکاس اسپانیایی، «آلوارو هررو»، موفق به دریافت عنوان عکاس حفاظت دریایی سال 2023 شده است. عکس او، با نام Hopeless (ناامید)، یک نهنگ کوهان‌دار ضعیف را نشان می‌دهد که در طناب‌ها و جسم شناور دیگری گرفتار شده است.

زیرآب

سایر عکس‌های برنده دسته‌بندی‌های دیگر مسابقه عکاسی زیر آب سال 2023 را در گالری زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی