ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماینکرفت
تکنولوژی

مایکروسافت می‌خواهد در بازی Minecraft هم از هوش مصنوعی استفاده کند

طبق گزارش‌های موجود، در بازی ماینکرفت از ابزار کدنویسی Copilot و مدل یادگیری ماشینی DALL-E استفاده خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت درحال آزمایش هوش مصنوعی در دنیای بازی ماینکرفت (Minecraft) است. هنوز هیچ برنامه مشخصی از سوی غول فناوری برای دسترسی به آن توسط بازیکنان وجود ندارد، اما در گزارش جدیدی گفته شده که شرکت ردموندی درحال آزمایش یک نسخه نمایشی از آن با کارمندان خود است. این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر موتور جستجو بینگ و مرورگر اج، مایکروسافت همچنین برنامه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌هایش دارد.

ویژگی‌ای که ماینکرفت را به یک بازی جذاب برای همه تبدیل کرده است، توانایی آن در ساخت چیزهای زیادی با استفاده از مواد مختلف است. بااین‌حال در برخی موارد، ساخت‌وساز برای بازیکنان سخت خواهد بود؛ زیرا به تلاش، زمان و حتی دانش در مورد کدنویسی نیاز دارد. در صورتی که مایکروسافت تصمیم بگیرد در ماینکرفت از هوش مصنوعی استفاده کند، این چالش برطرف خواهد شد.

هوش مصنوعی مورد استفاده در ماینکرفت

هوش مصنوعی

طبق گزارش منتشرشده در این رابطه، مایکروسافت در پروژه خود از مدل Prometheus استفاده نخواهد کرد که بینگ جدید مجهز به ChatGPT از آن بهره برده است، بلکه گزارش شده که در این پروژه از «هوش مصنوعی پیشرفته‌ای» استفاده خواهد شد که به بازیکنان اجازه می‌دهد در بازی ماینکرفت به‌جای حرکت شخصیت خود، چیزهایی را به‌طور مستقیم و سریع از طریق دستورات بسازند.

علاوه‌براین، ویدیویی توسط یکی از کاربران توییتر با نام WalkingCat منتشر شده است که جزئیات بیشتری درباره نحوه عملکرد فناوری هوش مصنوعی در Minecraft ارائه می‌کند. طبق این ویدیو، ماینکرفت از Copilot استفاده خواهد کرد؛ ابزاری که توسط OpenAI سازنده ChatGPT ساخته شده است و می‌تواند در کدنویسی کمک کند.

در این ویدیو همچنین به استفاده از مدل یادگیری ماشینی DALL-E نیز اشاره شده است که می‌تواند براساس توضیحات متنی ارائه‌شده، تصاویری را تولید کند.

با وجود فناوری‌های ذکرشده، می‌توان گفت که Minecraft نیز در آینده می‌تواند دستورات زبانی کاربران را دریافت کند و امکان انتقال فوری و حتی ایجاد مواد مختلف مانند ساختمان‌ها و جانوران از راه دور را فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی