ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر
تکنولوژی

احراز هویت دومرحله‌ای توییتر دیگر رایگان نخواهد بود؛ دریافت هزینه برای ارسال پیامک

توییتر اعلام کرده است که احراز هویت دومرحله‌ای با پیامک به‌زودی تنها در اختیار دارندگان اشتراک پولی این پلتفرم قرار خواهد داشت.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و تغییرات گسترده در سطوح مدیریتی آن، روش‌های جدیدی برای درآمدزایی در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است. جدیدترین اقدام پلتفرم تحت مالکیت ماسک، دریافت هزینه اشتراک برای ارسال پیامک احراز هویت دومرحله‌ای از کاربران است.

آیا احراز هویت توییتر برای همه کاربران پولی می‌شود؟

سرویس توییتر Blue، اشتراک غیررایگان شبکه اجتماعی مذکور است که امکان دریافت تیک آبی و دسترسی زودهنگام به برخی قابلیت‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین ویژگی‌های دیگری مثل امکان ویرایش توییت‌ها، آیکن‌های سفارشی برای اپ موبایل، پوسته‌های متنوع و به‌اشتراک‌گذاشتن توییت‌ها و ویدئوهای طولانی‌تر از مزیت‌های سرویس مورد‌بحث محسوب می‌شوند.

اکنون توییتر اعلام کرده است که از تاریخ ۲۹ اسفندماه (۲۰ مارس) امکان دسترسی به احراز هویت دومرحله‌ای از طریق پیامک تنها در اختیار مشترکین سرویس Blue قرار می‌گیرد. هزینه استفاده از این طرح در هر ماه برای دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید، ۸ دلار و برای صاحبان محصولات اپل، ۱۱ دلار در نظر گرفته شده است. افرادی که از این روش احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند، درصورت عدم عضویت در سرویس مذکور، شاهد غیرفعال‌شدن قابلیت دریافت پیامک خواهند بود.

 احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر

دلایل مشخصی برای تصمیم جدید توییتر از سوی مدیران آن ذکر نشده است؛ اما واضح است که این شرکت روزهای چندان خوشی را از لحاظ مالی سپری نمی‌کند و می‌خواهد با کاهش هزینه ارسال پیامک، کاربران بیشتری را هم به استفاده از اشتراک پولی خود ترغیب نماید. طبق داده‌های منتشرشده در اواخر سال ۲۰۲۱، تنها ۲.۶ درصد از افراد، احراز هویت دومرحله‌ای توییتر را فعال کرده بودند که ۷۴ درصد از آن‌ها، کد تأیید را از طریق پیامک دریافت می‌کردند.

شایان ذکر است که کاربران توییتر هنوز می‌توانند از سایر روش‌های ورود دومرحله‌ای مانند اپلیکیشن‌های احراز هویت به‌شکل رایگان استفاده نمایند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که دریافت کدهای تأیید از طریق پیامک، پایین‌ترین سطح امنیت در میان شیوه‌های فعلی را ارائه می‌کند؛ زیرا با دسترسی غیرمجاز به سیم‌کارت کاربر، امکان ورود و سرقت اطلاعات شخصی وی وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی