ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران خبر می‌دهد

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه ژانویه از 39.32 به 35.87 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است و حالا در رتبه 56ام فهرست قرار داریم.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه ژانویه 2023، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران کاهش یافته که این کاهش برای اینترنت موبایل، تقریباً قابل‌توجه است.

در گزارش اسپیدتست برای ژانویه 2023، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش داشته است. سرعت اینترنت ثابت از 75.18 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 76.34 مگابیت بر ثانیه رسیده و سرعت اینترنت موبایل هم از 36.74 مگابیت بر ثانیه، به 37.98 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان ژانویه 2023
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان ژانویه 2023

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

در ماه ژانویه سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان کاهش داشته و این کاهش برای اینترنت موبایل تقریباً قابل‌توجه است. رتبه اینترنت ثابت و موبایل در فهرست اسپیدتست به‌ترتیب کاهش 2 و 1 پله‌ای داشته است.

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در کشورمان از 39.32 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 35.87 مگابیت بر ثانیه رسیده است که منجر به کاهش یک‌پله‌ای رتبه کشورمان در لیست و قرارگیری‌اش در رتبه 56ام شده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران ژانویه 2023
میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران ژانویه 2023

در بخش اینترنت ثابت، این کاهش سرعت کمتر است. درحالی‌که در گزارش قبلی با سرعت 11.66 مگابیت بر ثانیه روبه‌رو بودیم، حالا در گزارش ماه ژانویه این سرعت به 11.44 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این کاهش سرعت باعث پایین‌آمدن 2پله‌ای رتبه کشورمان در فهرست و قرارگیری‌اش در رتبه 146ام جهان شده است.

در سطح جهان، سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را دارد و کاربران این کشور به سرعت 234.55 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم شیلی قرار گرفته که با سرعت 224.84 مگابیت بر ثانیه، چین را شکست داده است. در رتبه‌های بعدی به‌ترتیب چین، امارات متحده عربی و هنگ‌کنگ به‌چشم می‌خورند.

سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان ژانویه 2023
سریع‌ترین اینترنت ثابت و موبایل جهان ژانویه 2023

در بخش اینترنت موبایل، امارات متحده عربی با میانگین سرعت 161.15 مگابیت بر ثانیه توانسته است قطر را شکست دهد و به صدر لیست راه پیدا کند. قطر حالا با سرعت 155.51 مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. رتبه‌های بعدی را به‌ترتیب نروژ، کره جنوبی دانمارک تصاحب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rayacoder
    rayacoder | ۱ اسفند ۱۴۰۱

    درخت هرچه پر بارتر افتاده تر و متین تر... مثل نمودارهای سرعت اینترنت ایران، قدرت اقتصادی ایران، اشتغال و مسکن ایران و ... استکبار جهانی هم برود به فکر شاخص‌های خود باشد که دائم مانند علف هرز در حال بالا رفتن و رشد هستند و هیچ ثمره‌ای هم ندارند !

مطالب پیشنهادی