ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانتیننتال
اخبار خودرو

کانتیننتال تا سال 2050 تمام تایرهای خود را از مواد بازیافتی و پایدار تولید می‌کند

بازیافت تایرهای قدیمی، بطری‌های پلاستیکی و استفاده از قاصدک و پوسته برنج راهکار کنتیننتال برای تولید تایرهای سبز خواهد بود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت کانتیننتال قصد دارد تا سال 2050، تایرهای خود را تماماً با مواد اولیه پایدار و بازیافتی تولید کند. برای دستیابی به این هدف جاه‌طلبانه، کمپانی صاحب‌نام آلمانی علاوه بر بازیافت تایرهای قدیمی، از بطری‌های پلاستیکی، قاصدک و پوسته برنج استفاده خواهد کرد!

شاید بدانید شماری از برندهای تولیدکننده تایر، از لاستیک طبیعی یا کائوچو در محصولات خود استفاده می‌کنند. این نوع لاستیک مخصوص در قالب شیره گیاهی از بعضی از درختان خاص به‌دست می‌آید. کانتیننتال با ترکیب این ماده با مواد استخراج‌شده از قاصدک، این ایده را وارد فاز جدیدی می‌کند.

کانتیننتال

سیلیکا دیگر ماده‌ای است که در ساخت تایر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده تأثیر مستقیمی بر عملکرد، میزان چسبندگی و مقاومت چرخشی تایرها می‌گذارد. شاید بدانید شن‌های کوارتزی منبع اصلی این ماده هستند، اما کانتیننتال می‌خواهد روغن‌های گیاهی را جایگزین آن کند. پوسته برنج یکی از منابع مناسب برای جایگزینی محسوب می‌شود و به‌خاطر نیاز کمتر به انرژی، آلمانی‌ها به سراغ آن رفته‌اند.

کانتیننتال

کانتیننتال از پلاستیک بازیافتی برای الیاف پلی‌استر که در رویه تایر کاربرد دارند، استفاده خواهد کرد. این شرکت می‌گوید در ساخت یک حلقه تایر، 9 الی 15 بطری پلاستیک لازم خواهد بود. بد نیست بدانید درحال‌حاضر برخی از تایرهای کمپانی آلمانی به همین روش و با پلاستیک‌های بازیافتی تولید می‌شوند.

کانتیننتال و نیاز به بازیافت تایرهای قدیمی

بدون بازیافت تایرهای فرسوده و قدیمی، ساخت تایرهای پایدار ممکن نخواهد بود. کانتیننتال تأکید می‌کند که فرایند جداسازی لاستیک از اجزا و بافت سیمی پیچیدگی بسیار بالایی دارد، اما در هر صورت می‌توان آن را اجرا کرد.

کانتیننتال

روی کاغذ، کانتیننتال با این روش می‌تواند تایرهای صددرصد پایدار و بازیافتی را تولید کند. این شرکت پیشگام آلمانی می‌گوید درحال‌حاضر 10 الی 20 درصد از ساختار تایرهای مدرن در مواد بازیافتی و پایدار ریشه دارد.

«کلاوس پتشیک»، مدیر دپارتمان استفاده از مواد پایدار شرکت کانتیننتال، می‌گوید: «کانتیننتال در مسیر تبدیل‌شدن به پیشرفته‌ترین شرکت‌ صنعت تایرسازی از نظر بهره‌گیری از مواد پایدار است. ما می‌خواهیم حداکثر تا سال 2050 از مواد 100 درصد پایدار در ساخت تایرهای خود استفاده کنیم. قدرت نوآوری ما، به ما اجازه می‌دهد افق‌های جدیدی را در زمینه مواد پایدار فتح کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی