ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت ماهواره‌ای سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه 5G NTN برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

شبکه 5G غیرزمینی سامسونگ می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای را در کنار امکان تماس و ارسال پیامک، در اختیار دارندگان محصولات این شرکت قرار دهد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۶

سامسونگ از مودم 5G NTN (شبکه 5G غیرزمینی) رونمایی کرد که به‌موجب آن گوشی‌های هوشمند می‌توانند به ماهواره متصل شوند.

این فناوری نیازی به دکل‌های مخابراتی ندارد و ظاهراً به‌زودی قرار است همراه با تراشه‌های اگزینوس، اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس کاربران موبایل قرار دهد.

پس از معرفی قابلیت اتصال ماهواره‌ای در آیفون 14 توسط اپل، بسیاری از شرکت‌ها به‌سوی این فناوری حرکت کرده‌اند و کاملاً قابل انتظار بود که سامسونگ هم در میان آن‌ها قرار داشته باشد. البته اغلب رقبای اپل سعی دارند کاربرد این قابلیت را گسترش دهند و آن را تنها محدود به مواقع اضطراری نکنند. در همین راستا، سامسونگ از ویژگی 5G NTN (شبکه 5G غیرزمینی) رونمایی کرده است که می‌تواند ارتباط بین ماهواره‌ها و گوشی‌های هوشمند این شرکت را امکان‌پذیر کند.

اینترنت ماهواره‌ای سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

سامسونگ با توسعه این شبکه قصد دارد تا حتی در نواحی خارج از پوشش دکل‌های مخابراتی نیز دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای کاربران خود ممکن کند. کاربران به‌لطف ویژگی مذکور نه‌تنها می‌توانند از خدمات آنلاین بهره بگیرند، بلکه به تماس و پیامک هم دسترسی خواهند داشت. بدیهی است که چنین قابلیتی در شرایط بحرانی هم می‌تواند به کمک افراد بشتابد. ناگفته نماند که جهت بهره‌مندی از شبکه 5G NTN به مودم‌های اختصاصی آن نیاز است؛ درنتیجه بعید به‌نظر می‌رسد که شاهد فعال‌شدن آن روی محصولات قدیمی‌تر این شرکت باشیم.

اینترنت ماهواره‌ای سامسونگ
شمایی کلی از نحوه عملکرد اینترنت ماهواره‌ای سامسونگ.

از دیگر زمینه‌های کاربردی شبکه 5G غیرزمینی سامسونگ می‌توان به برقراری اتصال برای خودروهای پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد. این شبکه از استاندارد 3GPP Release 17 پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه با تجهیزات مخابراتی فعلی که توسط سایر شرکت‌ها، تولیدکنندگان تراشه و اپراتورهای موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند، سازگار خواهد بود.

سامسونگ از طریق مودم اگزینوس 5300 5G فناوری مودم 5G NTN را با ماهواره‌های مدار پایینی زمین آزمایش کرده است. طبق ادعای این شرکت، پتانسیل استریم ویدئو با کیفیت بالا توسط شبکه مذکور در آینده وجود دارد. ناگفته نماند که انتظار می‌رفت سامسونگ چنین قابلیتی را همراه با سری گلکسی S23 معرفی نماید؛ اما به‌نظر می‌رسد باید منتظر حضور آن در نسل بعدی کهکشانی‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی