ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
تکنولوژی

پیش‌بینی یک متخصص: ChatGPT برخلاف شبکه‌های اجتماعی، در برابر قانون انتشار محتوا مصون نمی‌ماند

براساس تحلیلی که توسط «مت پرالت»، محقق دانشگاه «کارولینای شمالی در چپل هیل» انجام شده، ChatGPT برخلاف شبکه‌های اجتماعی، خودش مسئول تولید محتواست.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲

براساس تحلیلی که توسط «مت پرالت»، محقق دانشگاه «کارولینای شمالی در چپل هیل» انجام شده است، از برنامه بسیار محبوب ChatGPT از OpenAI در زمینه مسئولیت قانونی محتوا، به‌اندازه شبکه‌های اجتماعی حمایت نخواهد شد. شبکه‌های اجتماعی تحت بخش 230 قانون شایستگی ارتباطات، مسئول انتشار محتوا نیستند و این مسئولیت بر عهده خود کاربران است، اما ظاهراً خبری از این قانون برای ساخته OpenAI نخواهد بود.

پرالت با اشاره به «مدل‌های زبانی بزرگ» (LLM) که ChatGPT و بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی مشابه از آن بهره می‌برند، توضیح داد که: «دادگاه‌ها احتمالاً متوجه خواهند شد که ChatGPT و سایر LLMها، ارائه‌دهندگان محتوا هستند.» او با اشاره به بخش 230 از عنوان 47 قانون ایالات متحده که در سال 1996 توسط کنگره تصویب شد، پیش‌بینی کرد:

«درنتیجه شرکت‌هایی که از این ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند، مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل، در مواردی که به محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی مربوط می‌شود، نمی‌توانند از بخش 230 استفاده کنند.»

هوش مصنوعی

بخش 230 تاکنون توسط متا و سایر شرکت‌های فناوری به‌عنوان یک سپر مورد استفاده قرار گرفته است تا خود را از مسئولیت قانونی در قبال محتوایی که توسط کاربران ارسال می‌شود، معاف کنند.

همان‌طور که پرالت توضیح می‌دهد، «طبق قانون فعلی، یک سرویس رایانه‌ای تعاملی (میزبان محتوا) در قبال محتوای ارسال‌شده توسط یک ارائه‌دهنده محتوای اطلاعاتی (یک سازنده محتوا) مسئولیتی ندارد؛» زیرا بخش 230 تصریح می‌کند که «هیچ ارائه‌دهنده یا کاربر یک رایانه تعاملی نباید به‌عنوان ناشر یا گوینده اطلاعات ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده محتوای اطلاعاتی دیگر تلقی شود.»

او در ادامه خاطرنشان کرد که این امر باعث آشفتگی در بین قانون‌گذاران ایالات متحده شده است که به دلایلی از سیاست‌های تعدیل محتوای متا و توییتر و شرکت‌های دیگر ناراضی هستند. پرالت معتقد است که مدل هوش مصنوعی ChatGPT نیز احتمالاً از محافظت بخش 230 برخوردار نخواهد شد. او توضیح می‌دهد: «دادگاه‌ها احتمالاً متوجه خواهند شد که ChatGPT و سایر LLMها از حمایت‌های بخش 230 مستثنی هستند؛ زیرا آن‌ها به‌جای خدمات رایانه‌ای تعاملی، ارائه‌دهندگان محتوای اطلاعاتی‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza shaabani
    alireza shaabani | ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

    خرید شماره ارزان جهت ثبت نام در اکانت ChatGPT
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151

مطالب پیشنهادی