ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی هوایی EH12
خودرو

موفقیت تاکسی پرنده EHang در پرواز خودران با دو مسافر

تاکسی هوایی EH12 یکی از جدیدترین دستاوردهای چینی‌هاست که موردتوجه مصرف‌کنندگان ژاپنی قرار دارد. این تاکسی کاملاً خودران است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

دنیای وسایل نقلیه هوایی پیشرفته به‌سرعت درحال پیشرفت است و شرکت چینی EHang، سازنده تاکسی‌های هوایی، اصلاً نمی‌خواهد وقت را تلف کند. جدیدترین دستاورد این شرکت نقطه عطفی برای صنعت حمل‌ونقل هوایی پیشرفته است. تاکسی هوایی عمودپرواز برقی EH12 یک پرواز بدون خلبان و با دو سرنشین را با موفقیت به پایان رساند.

از این پس نام تاکسی هوایی EHang به اولین پرواز موفق از این نوع در ژاپن گره خواهد خورد. تمام مقامات و سایر مهمانانی که در پایان هفته گذشته در این مراسم در استان اوئیتا ژاپن حضور داشتند، شاهد چشم‌انداز حمل‌ونقل هوایی در آینده بودند. دو مسافر به‌آرامی در امتداد ساحل تانورا در یک هواپیمای برقی کوچک بدون خلبان پرواز کردند.

تاکسی هوایی EH12

شاید در آینده نه‌چندان دور، این منظره در مراکز شهری سراسر جهان به یک موضوع عادی تبدیل شود. با وجود اینکه سرویس‌های تاکسی هوایی در ابتدا با خلبان راه‌اندازی خواهند شد، هدف نهایی پرواز خودکار آن‌هاست. این پرواز نمایشی موفق نشان می‌دهد که شاید بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم به این دستاورد نزدیک باشیم.

همان‌طور که تصور می‌کنید، چندین سال طول کشید تا این موفقیت حاصل شود. تابستان گذشته، شرکت تاکسی هوایی EHang به نقطه عطف دیگری دست یافته بود. همین وسیله نقلیه هوایی، یعنی EH12 یک تور در چهار شهر ژاپن را با موفقیت به پایان رساند. یکی از آن‌ها اوئیتا بود؛ شهری که EH12 در ابتدای سال ۲۰۲۳ قابلیت‌های پرواز خودران خود را در آن به نمایش گذاشت. سایر این شهرها آماگاساکی، فوکویاما و ساکایده بودند.

تاکسی هوایی چینی برای ژاپنی‌ها

در طول این تور، تاکسی هوایی عمودپرواز برقی ساخت چین این شانس را داشت که چندین نقطه عطف در این صنعت را به نام خود ثبت کند. یکی از آن‌ها، اولین پرواز نمایشی نقطه‌به‌نقطه توسط یک عمودپرواز برقی در ژاپن بود. دیگری پرواز با بیشترین میزان بار خود در آن زمان، یعنی ۸۰ کیلوگرم بود. اما موفقیت امسال مهم‌تر از بقیه است، چون مسافران واقعی در این تاکسی هوایی حضور داشتند و این عمودپرواز هیچ خلبانی نداشت.

این رویداد همچنین راه را برای نمایش‌های مشابه در آینده هموار می‌کند. زمان زیادی برای برگزاری مراسم‌های مشابه تا پیش از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ در اوساکای ژاپن باقی مانده است؛ زمانی که سرویس‌های تاکسی هوایی رسماً در ژاپن در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

تاکسی هوایی EH12

سازنده چینی تاکنون اطلاعات زیادی در مورد وسیله نقلیه هوایی پیشرفته خود منتشر نکرده است. تاکسی پرنده EH12 به‌عنوان یک عمودپرواز برقی کوتاه‌برد دوسرنشین معرفی شده. این تاکسی هوایی با ۱۶ موتور برقی می‌تواند در ارتفاع نزدیک به ۳۰۰۰ متر پرواز کند و وعده برد ۳۰ کیلومتری با یک بار شارژ و با حداکثر میزان بار را می‌دهد.

در هر صورت، قابلیت‌های تاکسی هوایی EH12 چینی بسیار چشمگیر بودند. حتی یک نیروی پلیس اروپایی آن را به‌عنوان اولین وسیله نقلیه هوایی پیشرفته رسمی خود انتخاب کرد. پلیس ملی اسپانیا به اولین نهاد امنیتی در اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد که در ناوگان خود از یک وسیله نقلیه هوایی پیشرفته استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی