ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

هم‌بنیان‌گذار تپسی از هیئت‌مدیره این شرکت خارج شد

طی برگزاری مجمع عادی فوق‌العاده تپسی، «محمدمهدی صادق» جایگزین دمیرچی در هیئت‌مدیره این استارتاپ شد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۰

هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد عملیات تپسی از هیئت‌مدیره این شرکت خارج شد. در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده تپسی، «هومن دمرچیلو» (هومن دمیرچی)، هم‌بنیان‌گذار تپسی، از هیئت‌مدیره این شرکت خارج شد.

نکته مبهم این تغییر اینجاست که در مجمع عمومی عادی 7 آذرماه امسال تپسی، «میلاد منشی‌پور»، شرکت خورشید‌سان، «هومن دمرچیلو»، شرکت رادیس و شرکت سرمایه‌گذاری راستین ارزش سپهر به مدت دو سال به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره این تاکسی اینترنتی انتخاب شده بودند.

بااین‌وجود، اکنون و سه ماه بعد، تپسی مجدداً مجمع عمومی عادی را به‌طور فوق‌العاده و با دستور جلسه «انتخاب اعضای هیئت‌مدیره» برگزار کرد تا یکی از اعضا، یعنی هم‌بنیان‌گذار اصلی تپسی، سمت خود را ترک کند.

مجمع عمومی عادی 7 آذرماه امسال تپسی.

براین‌اساس «هومن دمرچیلو»، هم‌بنیان‌گذار تپسی، از هیئت‌مدیره این شرکت خارج شد. حال «محمدمهدی صادق» به‌عنوان عضو جدید وارد هیئت‌مدیره تپسی شده است.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده تپسی که در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۱ برگزار و دمیرچی از هیئت‌مدیره خارج شد.

«محمدمهدی صادق» به مدت 6 سال مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد بود و از مردادماه سال 1399 به‌عنوان CTO (مدیر ارشد فناوری) به شرکت تپسی پیوست.

او پیش از این نیز برای مدتی به‌عنوان نماینده «آرین کارن کیش»، عضو هیئت‌مدیره تپسی بود.

هومن دمیرچی کیست؟

دمرچیلو که با فامیلی «دمیرچی» در اکوسیستم استارتاپی شناخته می‌شود، از پایه‌گذاران اصلی استارتاپ تپسی است.

دمیرچی که در سال 1384 رتبه سوم کنکور سراسری ریاضی و فنی را به دست آورده بود، از مدیران کلیدی «تاکسی‌یاب» (نسخه اولیه اسنپ) به حساب می‌آمد و از نخستین افرادی بود که تلاش می‌کرد مفهومی به نام «تاکسی اینترنتی» را وارد کشور کند. او در کارنامه‌اش مدیریت «تاکسی‌یاب» را دارد. تاکسی‌یاب، در واقع نسخه‌ای اولیه از تاکسی اینترنتی بود که بعد‌ها در سال ۱۳۹۴ به اسنپ تغییر نام داد. با این حال دمیرچی در تاکسی‌یاب/اسنپ نماند و سال 1394 تصمیم گرفت تا در قامت رقیبی جدی برای اسنپ ظاهر شود و بازیگر دوم تاکسی‌های اینترنتی را در بازار ایران فعال کند.

در وب‌سایت تپسی نوشته شده است:

«آغاز داستان تپسی، به بهمن 1394 برمی‌گردد. زمانی که میلاد منشی‌پور و حمید مهینی، با هدف راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی، به کشور بازگشتند و با همراهی هومن دمیرچی، پایه‌های اولیه‌ی تپسی را شکل دادند.»

او در این سال‌ها به‌عنوان هم‌موسس و مدیر عملیات تپسی (COO) در این شرکت مشغول به فعالیت بود و درحال‌حاضر با وجود خروج از هیئت‌مدیره تپسی، 6.64 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی