ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
تکنولوژی

نیروی هوایی آمریکا برای شناسایی سوژه‌ها، پهپادهای نظامی را به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌کند

نیروی هوایی آمریکا با امضای قراردادی قصد دارد از فناوری تشخیص چهره شرکت RealNetworks در پهپادهای خودکار خود استفاده کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

ربات‌های قاتل تا چند وقت پیش صرفاً بخشی از داستان‌های علمی-تخیلی بودند، اما حالا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده‌اند. براساس قراردادی که میان نیروی هوایی آمریکا و یک شرکت دفاعی کمترشناخته‌شده به امضا درآمده است، احتمالاً در آینده باید منتظر پهپادهایی باشیم که می‌توانند با فناوری تشخیص چهره سوژه‌های خود را پیدا کنند.

به گزارش وب‌سایت New Scientist، نیروی هوایی آمریکا قراردادی را با شرکت RealNetworks امضا کرده است تا برای پهپادهای خودران از فناوری تشخیص چهره استفاده کند. ارزش این قرارداد 800 هزار دلار است و درنهایت به پهپادها اجازه خواهد داد تا بدون دخالت انسان به پرواز درآمده و سوژه‌های خود را پیدا کنند.

به گفته RealNetworks، این فناوری می‌تواند برای حفظ امنیت مکان‌های مختلف، انجام گشت‌های جستجو و عملیات نجات استفاده شود. بااین‌حال، امکان استفاده از آن‌ها در عملیات ویژه برای ترور سوژه‌های خاص هم وجود خواهد داشت و همین مسئله نگرانی‌هایی را برای مردم به‌وجود آورده است.

استفاده از تشخیص چهره روی پهپادها مخالفان خود را دارد

«جیک وینر»، وکیل سازمان حریم خصوصی دیجیتال EPIC، ازجمله کسانی است که با این ایده مخالف‌ است. «نیکلاس دیویس» از دانشگاه فناوری سیدنی دیگر منتقد این پروژه است که می‌گوید: «این دستگاه با پیچیدگی‌های اخلاقی بی‌شماری از چگونگی توزیع قدرت با این تسلیحات گرفته تا تهدید گروه‌های اجتماعی و به‌خطرانداختن قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مناطق درگیری روبه‌رو است.»

منتقدان می‌گویند نکته ترسناک‌تر درباره این قرارداد، آینده‌ای است که برای ما ترسیم می‌کند. این پروژه صرفاً ابتدای مسیر دولت‌ها برای تولید پهپادهای سریع‌تر، هوشمندتر، پیشرفته‌تر و احتمالاً مرگبارتر خواهد بود. این دستگاه‌ها می‌توانند هزینه استفاده از نیروهای انسانی را کاهش دهند و جان سربازان کمتری را به خطر بیندازند. منتها مشکلات موجود هم قابل چشم‌پوشی نیست.

استفاده از پهپادها می‌تواند آینده‌ای را رقم بزند که افراد با ارتکاب کوچک‌ترین خطاها ممکن است هدف حمله قرار بگیرند و وقتی یک پهپاد خودکار با قابلیت تشخیص چهره دنبال شما باشد، هیچ راهی برای فرار پیش رویتان نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی