ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

مایکروسافت استفاده از iMessage در ویندوز را ممکن می‌کند

با نسخه جدید Phone Link که به‌صورت پیش‌نمایش منتشر شده است، می‌توان در ویندوز 11 به iMessage اپل دسترسی پیدا کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲

مایکروسافت درحال برداشتن اولین قدم‌های خود برای همگام‌سازی آیفون با ویندوز 11 است. این شرکت اعلام کرد که کاربران می‌توانند از طریق نسخه جدید برنامه Phone Link که پیش‌نمایش اینسایدر آن اکنون در دسترس قرار گرفته است، به iMessage در ویندوز دسترسی داشته باشند. این برنامه ویندوز که تاکنون چندین‌بار نام آن تغییر کرده است، از سال 2015 با گوشی‌های اندروید کار می‌کند.

برنامه Phone Link به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا گوشی‌های خود را به لپ‌تاپ یا رایانه شخصی ویندوزی متصل کنند و با این به‌‎روزرسانی، آن‌ها قادر خواهند بود تا پیام‌هایی را از طریق iMessage ارسال و دریافت کنند، با مخاطبان خود تماس بگیرند و اعلان‌های گوشی خود را در ویندوز 11 مشاهده کنند.

محدودیت‌های iMessage در ویندوز

اتصال آیفون به ویندوز

البته محدودیت‌هایی نیز برای کاربران وجود دارد. به عنوان مثال، نمی‌توان به پیام‌های گروهی پاسخ داد و همچنین درحال‌حاضر امکان ارسال فایل‌های رسانه‌ای از این طریق وجود ندارد. همان‌طور که در تصویر بالا از برنامه Phone Link قابل مشاهده است، مکالمات iMessages کاربران رایانه شخصی به شکل ساده‌ای نمایش داده می‌شود.

همچنین تاریخچه کامل پیام‌ها را در مکالمات نمی‌توان مشاهده کرد؛ زیرا فقط پیام‌هایی که با استفاده از Phone Link ارسال یا دریافت شده‌اند، نمایش داده خواهند شد.

مایکروسافت می‌گوید که این قابلیت در این هفته تنها برای «درصد کمی» از اینسایدرهای ویندوز عرضه می‌شود و تمام اینسایدرها در ابتدا به آن دسترسی نخواهند داشت. در ادامه، این شرکت با دریافت بازخوردهای موردنیاز خود از این ویژگی، پیش‌نمایش آن را در دسترس اینسایدرهای بیشتری قرار خواهد داد.

مایکروسافت درحالی از این ویژگی جدید برای ویندوز 11 رونمایی کرده که تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تماس یا پیام‌رسانی کاربران آیفون ارائه نشده است. بنابراین می‌توان گفت که غول ردموندی در مسیر درستی قدم برداشته است. بااین‌وجود، اینتل در مهرماه از برنامه Unison رونمایی کرد که از تماس‌ها، پیام‌ها، اعلان‌ها و انتقال فایل بین گوشی (ازجمله آیفون) و رایانه‌های شخصی اینتل پشتیبانی می‌کند. چند برنامه شخص ثالث دیگر مانند AirDroid نیز عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی