ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

آپدیت بزرگ ویندوز 11 منتشر شد؛ بینگ چت در تسکبار و امکان ضبط ویدیو از صفحه

مایکروسافت امروز آپدیت بزرگی را برای ویندوز 11 منتشر می‌کند که چت‌بات بینگ را به تسکبار این سیستم عامل می‌آورد. به‌علاوه، در این به‌روزرسانی شاهد قابلیت‌های دیگری مثل بهبود ویجت‌ها، ضبط فیلم از صفحه و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت امروز آپدیت بزرگی را برای ویندوز 11 منتشر می‌کند که چت‌بات بینگ را به تسکبار این سیستم‌عامل می‌آورد. به‌علاوه، در این به‌روزرسانی شاهد قابلیت‌های دیگری مثل بهبود ویجت‌ها، ضبط فیلم از صفحه و اضافه‌شدن زبانه‌ها به نوت‌پد هستیم.

در راستای ترند چت‌بات‌های هوش مصنوعی، به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 قابلیتی دارد که حتی اینسایدرهای ویندوز انتظار عرضه آن را نداشتند. این آپدیت آیکن بینگ را به نوار جستجوی تسکبار اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند به‌طور مستقیم از درون سیستم‌عامل به این مدل هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. البته زمانی که کاربر سؤالی را از بینگ می‌پرسد، پاسخ از طریق مرورگر اج به او نشان داده می‌شود. همچنین با توجه به اینکه بینگ هنوز به‌طور عمومی در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است، تنها اگر به نسخه پیش‌نمایش دسترسی پیدا کرده باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

آپدیت جدید ویندوز 11 چه تغییرات دیگری را به‌همراه دارد؟

افزون بر بینگ چت، مایکروسافت پیش‌نمایشی از نسخه جدید Phone Link برای iOS را به ویندوز 11 آورده است. این یعنی حالا کاربران ویندوز می‌توانند از روی دسکتاپ پیامک (حتی پیام iMessage) ردوبدل کنند، تماس بگیرند و نوتیفیکیشن‌ها را ببینند.

سیستم ویجت‌ها در ویندوز 11 بهبودهایی داشته است و حالا می‌توانید به‌صورت تمام‌صفحه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، این آپدیت امکان استفاده از ویجت‌های شخص ثالث از متا و اسپاتیفای را فراهم می‌کند.

سیستم‌عامل مایکروسافت همچنین به ابزاری پیش‌فرض و رسمی برای ضبط فیلم از صفحه مجهز می‌شود. این قابلیت قبلاً از طریق ایکس باکس گیم پس در دسترس بود، اما حالا از طریق ابزار Snipping Tool که برای تهیه اسکرین‌شات استفاده می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا از کل صفحه یا بخشی از آن فیلم ضبط کنید.

اگر از کاربران Notepad هستید، احتمالاً از آمدن زبانه‌ها یا تب‌ها به این نرم‌افزار خوشحال می‌شوید. اپلیکیشن Quick Assist هم بازطراحی شده است تا راحت‌تر بتوانید به دوستان و خانواده خود در حل مشکلات فنی آن‌ها کمک کنید. علاوه‌براین، مایکروسافت پشتیبانی از نمایشگرهای خط بریل را افزایش داده است.

آپدیت جدید ویندوز 11 امروز برای همه کاربران در دسترس قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌صورت دستی آن را نصب کنید. این تغییرات همچنین در آپدیت امنیتی ماه مارس 2023 روی دستگاه کاربران نصب خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی