ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت ZTE
تکنولوژی

شرکت ZTE از تبلت Nubia Pad 3D با نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک رونمایی کرد

این تبلت که با همکاری شرکت Leia Inc توسعه پیدا کرده، دوربین سلفی و اصلی دوگانه دارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

چند سال پیش با هجوم تلویزیون‌های سه‌بعدی به بازار مواجه شدیم و حالا شرکت چینی ZTE تصمیم گرفته است که این فناوری را به تبلت‌ها بیاورد. البته این تبلت به نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مجهز شده است. این محصول که Nubia Pad 3D نام دارد، در کنگره جهانی موبایل 2023 معرفی شده است.

تبلت ZTE با همکاری Leia Inc توسعه پیدا کرده؛ شرکتی که در زمینه سخت‌افزار و محتواهای سه‌بعدی فعالیت دارد. این محصول به نمایشگر 12.4 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل مجهز شده است که رفرش ریت 120 هرتز و نسبت تصویر 16:10 دارد.

تبلت با نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک

روی نمایشگر این تبلت یک لایه DLB کشیده شده که با ویژگی Leia 3D Lightfield شرکت Leia Inc توسعه پیدا کرده است. با این فناوری کاربران می‌توانند از طریق یک نرم‌افزار، سریعاً محتواهای دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کنند.

در جلوی این دستگاه دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است که می‌تواند با ردیابی چهره، محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک در اختیار کاربر قرار دهد. البته غیر از امکان مشاهده محتوای سه‌بعدی، از این دوربین‌ها می‌توان برای ثبت تصاویر و ویدیوهای 3D و اسکن اشیا استفاده کرد. این قابلیت‌ها از طریق دوربین اصلی دوگانه 16 مگاپیکسلی قرار گرفته روی پنل پشتی هم در دسترس قرار دارند.

تبلت سه بعدی

این تبلت به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده است و از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که البته از طریق کارت حافظه قابل افزایش است. ZTE برای این تبلت همچنین از یک باتری 9700 میلی‌‌آمپرساعتی هم استفاده کرده که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. این تبلت سیستم‌عامل اندروید 13 را به‌طور پیش‌فرض اجرا می‌کند.

همکاری ZTE و Leia محدود به سخت‌افزار نمی‌شود و در بخش نرم‌افزار هم با اپ‌های سه‌بعدی Leia روبه‌رو هستیم. همچنین خریداران این تبلت به Leia Appstore دسترسی پیدا می‌کنند که 50 بازی سه‌بعدی و بیش از 1200 اپ آموزشی سه‌بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درحال‌حاضر قیمت تبلت ZTE Nubia Pad 3D اعلام نشده است، اما در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین‌ماه) روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی