ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Horizon Worlds
تکنولوژی

درخواست سناتورها از متا: Horizon Worlds را در دسترس نوجوانان قرار ندهید

به عقیده این دو سناتور، خطرات زیادی در متاورس برای کاربران نوجوان وجود دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

دو سناتور از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا درخواست کرده‌اند تا پلتفرم Horizon Worlds را در دسترس نوجوانان جوان‌تر قرار ندهد. ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که غول فناوری قصد دارد به افراد 13 تا 18 ساله اجازه دهد تا از پلتفرم مجازی خود استفاده کنند و از این طریق بتواند پایگاه کاربران خود را تقویت نماید. Horizon Worlds درحال‌حاضر فقط برای بزرگسالان در دسترس است.

«اد مارکی» و «ریچارد بلومنتال»، سناتورهای دموکرات ایالات متحده، از زاکربرگ خواسته‌اند تا برنامه‌های خود برای ارائه این برنامه به افراد زیر 18 سال را متوقف کند. به گزارش وال استریت ژورنال، آن‌ها در نامه خود نوشته‌اند:

«با توجه به سابقه شکست شرکت شما در محافظت از کودکان و نوجوانان و همچنین شواهد زیادی که از تهدید کاربران جوان در متاورس خبر می‌دهند، از شما می‌خواهیم فوراً این طرح را متوقف کنید.»

دلایل مطرح‌شده برای جلوگیری از حضور نوجوانان در Horizon Worlds

پلتفرم متا

سناتورها به‌طور خاص در نامه خود به سابقه متا در حفاظت از کاربران جوان‌تر و همچنین خطرات احتمالی متاورس برای آن‌ها تأکید کرده‌اند. آن‌ها به مشکلات قبلی این شرکت مانند باگ Messenger Kids اشاره نموده‌اند که باعث می‌شد کودکان بین شش تا 12 سال محدودیت‌های سنی را دور بزنند و با افراد غریبه صحبت کنند.

این دو همچنین به گزارش‌هایی از سال 2021 که نشان می‌داد اینستاگرام برای بسیاری از نوجوانان، به‌ویژه دختران پلتفرم مضری است نیز اشاره کردند. هرچند متا در پاسخ به این تحقیقات مدعی شد که برخی از دختران تأثیرات مثبت استفاده از اینستاگرام را احساس می‌کنند و تیم این برنامه روی مسائلی مانند قلدری و خودآزاری تلاش زیادی کرده است تا آن را به فضایی امن‌تر تبدیل کند، برنامه‌های خود برای توسعه برنامه کودکان اینستاگرام را کنار گذاشت.

گفته می‌شود تعداد کاربران فعال ماهانه Horizon Worlds تا ژانویه از مرز 200 هزار نفر عبور کرده است. بااین‌حال، متا امیدوار است تا این تعداد تا پایان ژوئن به نیم میلیون و تا پایان سال به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند. متا همچنین قصد دارد نسخه موبایل و وب این پلتفرم را به‌‎زودی منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی