ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تدروس ادهانوم
سلامت

سازمان بهداشت جهانی همچنان به تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا ادامه می‌دهد

سازمان بهداشت جهانی در واکنش به گزارش اخیر یکی از وزارتخانه‌های آمریکا، اعلام کرده است که تحقیق درباره منشأ کرونا ادامه دارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

به‌دنبال انتشار گزارش وزارت انرژی آمریکا درباره نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین، اکنون سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که آن‌ها همچنان درحال تلاش برای کشف منشأ همه‌گیری ویروس کرونا هستند.

به گزارش رویترز، «تدروس ادهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: «من بارها حتی در همین چند هفته اخیر مکاتبات و گفت‌وگوهایی را با رهبران بلندپایه چینی داشته‌ام. تمام فرضیات درباره منشأ این ویروس روی میز باقی مانده‌اند.» ادهانوم تأکید می‌کند که WHO تحقیقات خود را برای شناسایی منشأ همه‌گیری رها نکرده است.

از سوی دیگر، «ماریا ون کرخوف»، مدیر ارشد فنی سازمان بهداشت جهانی، در موضوع کووید-19 به انتقاد از عدم همکاری ایالات متحده به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر پیرامون یافته‌های آن‌ها درباره منشأ ویروس کرونا پرداخته است.

ماریا ون کرخوف

سازمان بهداشت جهانی خواستار به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره منشأ کرونا است

او جمعه همین هفته از کشورها، سازمان‌ها و گروه‌های تحقیقاتی درخواست کرد که اگر اطلاعاتی را درباره منشأ همه‌گیری در اختیار دارند، آن را با سازمان‌های بین‌المللی به اشتراک بگذارند. ون کرخوف گفت: «ما پاسخ کاملی پیرامون چگونگی آغاز همه‌گیری نداریم و بسیار ضروری است که همچنان به تمرکز روی این مسئله ادامه دهیم.»

این مدیر سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ضروری بود که بحث گردش کروناویروس‌ها در حیوانات را بررسی کنیم و ببینیم انسان‌ها چگونه با این حیوانات تماس داشته‌اند: «کار ما در این حوزه ادامه دارد و به بررسی مطالعات روی انسان‌ها، مطالعات روی حیوانات، تماس انسان‌ها با حیوانات و البته احتمال نشت ویروس از آزمایشگاه‌هایی که در سراسر دنیا با کروناویروس‌ها کار می‌کردند، به‌خصوص در نقطه‌ای که اولین نمونه‌های کرونا در ووهان چین یا هر نقطه دیگری که پیدا شدند، ادامه می‌دهیم.»

وزارت انرژی آمریکا ظاهراً با اطمینان پایین در گزارش خود اعلام کرده است که باور دارد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین به‌صورت اتفاقی به دنیا سرایت پیدا کرده است. این فرضیه موافقان و مخالفان خود را حتی در میان سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی