ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرامکو و رنو
خودرو

سرمایه‌گذاری کمپانی نفتی آرامکو عربستان روی موتورهای درون‌سوز اتحاد رنو جیلی

هدف از این سرمایه‌گذاری مشترک توسعه موتورهای بنزینی و سیستم‌های هیبریدی کارآمدتر است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت نفت عربستان سعودی یا آرامکو به منظور ورود به صنعت حمل‌ونقل در سرمایه‌گذاری مشترک گروه رنو و جیلی در زمینه موتورهای درون‌سوز مشارکت خواهد کرد. رویترز اخیراً گزارش داد که آرامکو درحال مذاکرات پیشرفته برای کسب سهام ۲۰ درصدی در این سرمایه‌گذاری مشترک است. این سرمایه‌گذاری مشترک موتورهای درون‌سوز و فناوری‌های هیبریدی را توسعه خواهد داد. رنو این شرکت را "هورس" نامیده است، اما این نام در خبر رسمی اعلام توافق ذکر نشده است.

براساس این خبر، انتظار می‌رود جیلی و رنو سهام یکسانی را در نهاد مستقل جدید حفظ کنند. اما مشخص نیست هر کدام از آن‌ها چه مقدار سهام خواهند داشت و آرامکو چه مقدار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هدف از این سرمایه‌گذاری مشترک توسعه موتورهای بنزینی و سیستم‌های هیبریدی کارآمدتر است. این توسعه در زمانی صورت می‌گیرد که تمرکز صنعت خودرو روی انتقال سرمایه به سمت خودروهای تمام برقی قرار دارد.

رنو همچنین قصد دارد به عنوان بخشی از یک بازسازی گسترده شرکت جدیدی را تأسیس کند. این بازسازی که شامل بازنگری در اتحاد این شرکت با نیسان می‌شود، فعالیت‌های تمام برقی رنو را در یک نهاد به نام آمپر ادامه ‌می‌دهد.

«لوکا دی میو»، مدیرعامل رنو، در این باره گفت: «این همکاری با آرامکو باعث خواهد شد تا شرکت جدید ما در رقابت به سمت فناوری پیشرانه‌های درون‌سوز با کمترین میزان آلودگی پیشگام باشد.»

این قرارداد آرامکو را به اولین تولیدکننده بزرگ نفت تبدیل خواهد کرد که در تجارت خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند. در حالی که ظهور خودروهای برقی تقاضا برای سوخت‌های سنتی را کاهش می‌دهد.

دی میو در ادامه افزود: «ورود آرامکو دانش فنی منحصربه‌فردی را به ارمغان می‌آورد که به توسعه نوآوری‌های موفق در زمینه سوخت‌های ترکیبی و هیدروژنی کمک خواهد کرد.»

سال گذشته، آرامکو از همکاری با هیوندای موتور برای مطالعه سوخت‌های پیشرفته‌ خبر داد. این سوخت‌های پیشرفته می‌توانند در موتورهای هیبریدی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن مورد استفاده قرار بگیرند.

جیلی طی این قرارداد با رنو الگوی ایجاد مشارکت‌های خود را به فراتر از چین گسترش می‌دهد. جیلی پیش از این از عقد قرارداد توسعه موتور بنزینی هیبریدی با مرسدس بنز خبر داده بود که «اریک لی»، مؤسس آن، در آنجا سهام دارد.

سرمایه‌گذاری مشترک رنو جیلی آرامکو ظرفیت تولید سالانه بیش از ۵ میلیون پیشرانه و سیستم انتقال قدرت درون‌سوز، هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی