ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فولد 5
تکنولوژی

سامسونگ ظاهراً دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5 را ارتقا نخواهد داد

در شایعه جدیدی گفته شده است که گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ از همان سنسور دوربین ایزوسل GN3 نسل قبل بهره خواهد برد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سامسونگ احتمالاً نسل بعدی گوشی‌ تاشوی پرچمدار خود، یعنی گلکسی زد فولد 5 را در بسیاری از موارد ارتقا خواهد داد، اما ظاهراً برخی جنبه‌های این گوشی بهبود پیدا نمی‌کند و یکی از این موارد دوربین اصلی آن است. در شایعه جدیدی ادعا شده که سامسونگ در زد فولد 5 قصد ندارد از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 استفاده کند، زیرا انجام این کار «غیرممکن» است.

منبع این خبر که Ice Universe در توییتر است، به‌طور دقیق اعلام نکرده چرا استفاده از سنسور ایزوسل HP2 در گلکسی زد‌ فولد 5 غیرممکن است و اینکه آیا این مشکل به هزینه‌ها یا محدودیت‌های فنی/فضایی ناشی از فرم گوشی تاشو مربوط می‌شود یا خیر. در هر صورت، به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد‌ فولد‌ 5 از همان دوربین اصلی زد ‌فولد 4 استفاده خواهد کرد.

استفاده از سنسور نسل قبل در گلکسی زد فولد 5

دوربین زد فولد 5

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را به سنسور ایزوسل GN3 مجهز کرده بود. این سنسور دارای وضوح 50 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8، پیکسل های 1.0 میکرونی است و از Dual Pixel PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر) پشتیبانی می‌کند.

اولین دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی سامسونگ که ظاهراً در گلکسی زد فولد 5 حضور نخواهد داشت، دارای دیافراگم f/1.7، پیکسل 0.6 میکرون، فوکوس خودکار تشخیص فاز چهارگانه برای عملکرد بهتر در نور کم و فناوری Dual Vertical Transfer Gate است که دقت رنگ را افزایش می‌دهد و تابش نور بیش‌از‌حد را کم می‌کند. سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 نیز همراه با گلکسی S23 اولترا معرفی شد.

مشخص نیست که آیا سامسونگ حداقل دوربین‌های دیگر یا قابلیت‌های تله‌فوتوی گلکسی‌ زد فولد 5 را ارتقا خواهد داد یا خیر.

غول کره‌ای احتمالاً گلکسی زد فولد 5 را در مراسم آنپکد ماه آگوست تا سپتامبر 2023 معرفی خواهد کرد. گزارش‌های قبلی درباره این دستگاه گفته بودند که زد فولد 5 دارای لولای ارتقا‌یافته‌ای خواهد بود که طراحی آن شبیه به قطره آب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی