ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

واتس‌اپ: به‌جای ضعیف‌کردن رمزگذاری سرتاسری خود به‌خاطر لایحه ایمنی آنلاین، بریتانیا را ترک می‌کنیم

بریتانیا با لایحه ایمنی آنلاین که احتمالاً اواخر امسال تصویب می‌شود، از برنامه‌های پیام‌رسان می‌خواهد برای جلوگیری از کودک‌آزاری، رمزگذاری خود را تضعیف کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۶

رئیس واتساپ اعلام کرد که اگر این برنامه پیام‌رسان مجبور شود تا با وجود لایحه ایمنی آنلاین (Online Safety Bill) آینده، استانداردهای رمزگذاری خود در بریتانیا را تضعیف کند، این کشور را ترک خواهد کرد.

«ویل کاتکارت»، رئیس واتس‌اپ، اخیراً در این رابطه با خبرنگاران صحبت کرده و از این قانون به‌عنوان نگران‌کننده‌ترین مجموعه مقررات آنلاین در دنیای غرب انتقاد نمود. به گزارش گاردین، او به خبرنگاران گفت:

«واقعیت این است که کاربران ما در سراسر جهان خواهان امنیت هستند. 98 درصد از کاربران ما خارج از بریتانیا هستند. آن‌ها نمی‌خواهند ما امنیت محصول خود را کاهش دهیم و انتخاب عجیبی برای ما خواهد بود که امنیت محصول را به‌گونه‌ای کاهش دهیم که بر آن 98 درصد از کاربران تأثیر بگذارد.»

واتساپ در بریتانیا

رئیس واتساپ درحالی اظهارات خود را بیان کرده است که سیگنال، دیگر برنامه پیام‌رسان نیز اخیراً به موضوع مشابهی اشاره کرده بود. «مردیث ویتاکر»، رئیس سیگنال، ماه گذشته گفت که این شرکت «به‌جای اینکه اعتماد کاربران خود به یک وسیله ارتباطی واقعاً خصوصی را تضعیف کند، بدون‌شک از بریتانیا دور خواهد شد.»

انتقاد واتساپ و سیگنال از لایحه ایمنی آنلاین

ویتاکر و کاتکارت به ماده‌ای از لایحه ایمنی آنلاین واکنش نشان داده‌اند که شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا از یک «فناوری معتبر» برای اسکن پیام‌های کاربران به‌منظور جلوگیری از سوء‌استفاده جنسی از کودکان یا CSAM استفاده کنند. در این لایحه نحوه اجرای این اسکن‌ها بیان نشده است، اما محققان امنیتی می‌گویند که ارائه آن‌ها بدون نقض ویژگی رمزگذاری سرتاسری غیرممکن است. البته موافقان لایحه این موضوع را تکذیب می‌کنند.

اپل نیز در سال 2021 از برنامه‌های خود برای اسکن پیام‌های کاربران به‌منظور مبارزه با کودک‌آزاری یا CSAM رونمایی کرده بود، اما سال بعد پس از انتقادات فراوان از سوی جامعه امنیتی، مجبور شد تا این پروژه را کنار بگذارد. انتظار می‌رود تا لایحه اشاره‌شده در این گزارش اواخر سال جاری تصویب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی