ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
کسب و کار

سامسونگ یکی از مدیران سابق TSMC را استخدام کرد

سامسونگ یکی از مدیرانی را جذب کرده که به مدت 19 سال در TSMC فعالیت داشته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

سامسونگ یکی از مدیران سابق شرکت TSMC به نام «لین جون-چنگ» را برای سمت معاونت ارشد ریاست تیم بسته‌بندی پیشرفته تراشه استخدام کرد. این بخش که در داخل قسمت Device Solutions قرار دارد، بخشی حیاتی برای توسعه تراشه به‌حساب می‌آید.

به گزارش رسانه کره‌ای Korea Herald، لین جون-چنگ پیش از اینکه در سامسونگ استخدام شود، یکی از مدیران بالارده TSMC بود و به مدت 19 سال در این شرکت تایوانی کار می‌کرد. پیش از TSMC، جون-چنگ در شرکت میکرون تکنولوژی مشغول به فعالیت بود. بنابراین سامسونگ یکی از مدیران باتجربه صنعت تراشه را استخدام کرده است.

رقابت سامسونگ با TSMC جدی‌تر می‌شود

جون-چنگ در‌زمینه توسعه فناوری بسته‌بندی سه‌بعدی در TSMC مشغول به فعالیت بود که این زمینه کاری می‌تواند کمک بزرگی برای سامسونگ باشد و رقابت با رقیب دیرینه‌اش را وارد سطح جدیدی کند.

سامسونگ اگرچه شرکتی توانمند در‌زمینه تولید تراشه محسوب می‌شود، اما در سال‌های اخیر چیپ‌های اگزینوس آن مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است. این تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در مقایسه با چیپ‌های کوالکام به‌خصوص در بخش پردازشگر گرافیکی عملکرد ضعیف‌تری دارند و بهره‌وری انرژی‌شان هم کمتر است.

سامسونگ TSMC

سامسونگ علاوه‌ بر تراشه‌های اگزینوس، در‌زمینه دریافت سفارش از شرکت‌های دیگر هم دچار مشکل شده است و اکثر شرکت‌ها TSMC را به‌عنوان تولیدکننده چیپ‌های خود انتخاب می‌کنند. برای مثال حالا در کنار اپل، کوالکام هم مشتری TSMC شده است. اینتل هم قبل از اینکه شروع به استفاده تجاری از لیتوگرافی‌های پیشرفته‌اش کند، می‌خواهد با TSMC همکاری داشته باشد.

با وجود تمام این موارد، سامسونگ هنوز ناامید نشده است و استخدام اخیرش این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد. اگر لین جون-چنگ با سابقه‌ای که دارد بتواند تحولی در سامسونگ ایجاد کند، احتمالاً در آینده شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام مشتری این کمپانی کره‌ای خواهند شد. درحقیقت با ورود قدرتمند سامسونگ به بازار تراشه‌ها، شرکت‌ها با دو گزینه روبه‌رو می‌شوند و می‌توانند چیپ‌های خود را با قیمت پایین‌تری بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Armin Rahgozar
    Armin Rahgozar | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

    tsmc واقعا غول دنیای فناوریە و کلی از پیشرفتای شرکتا بە واسطەی tsmc صورت گرفتە.

مطالب پیشنهادی