ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شنلان S7
خودرو

شاسی‌بلند برقی شنلان S7 معرفی شد؛ محصول مشترک چانگان، هواوی و CATL

شنلان S7 یک شاسی‌بلند برقی نسبتاً لوکس است که با همکاری چانگان و CATL ساخته شده و قیمتی در حدود 1.1 میلیارد تومان دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

شنلان یکی از جدیدترین برندهای خودروساز چینی محسوب می‌شود. این برند نوپا ماحصل همکاری سه شرکت چانگان، هواوی و کمپانی باتری‌سازی CATL است و فقط مدل‌های سبز با نشان آن تولید خواهند شد. درحال‌حاضر این برند، سدان SL03 را روی خطوط تولید خود دارد. دومین محصول شنلان که اخیراً رونمایی شد، یک کراس‌اوور سایز متوسط با نام S7 است.   

طراحی مدرن و بروز شنلان S7

اولین نکته‌ای که در برخورد با شنلان S7 جلب‌توجه می‌کند، طراحی مدرن و به‌روز آن است. این کراس‌اوور برقی جدید پیکره‌ای جذاب از انواع حجم‌های سیال و خطوط تیز دارد. استفاده از رنگ مشکی در قسمت‌هایی مثل فریم پنجره‌ها، لبه گلگیرها، رکاب‌ها و اسپویلر بزرگ عقب، تضاد جالبی را با رنگ‌ اصلی بدنه ایجاد کرده است؛ به‌خصوص در مدل‌های رونمایی‌شده که دارای بدنه‌ای سبز و نارنجی‌ رنگ هستند.

از لحاظ جایگاه باید گفت برند شنلان رده‌ای بالاتر از چانگان دارد، اما در مقایسه با برند لوکس Avatr یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد.

در نمای عقب چراغ‌های سرتاسری و اسپویلر دو‌تکه شاخص‌ترین المان‌ها هستند. چراغ سوم ترمز در بین اسپویلرها قرار دارد. یک مه‌شکن نیز روی سپر وجود دارد که سبک طراحی آن خودروهای فرمول یک را در ذهن تداعی می‌کند.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های شنلان S7، درهای بدون فریم شیشه هستند. این سبک اخیراً در بین خودروسازان چینی رواج قابل‌توجهی پیدا کرده است. دستگیره‌‌ها نیز ساختاری کشویی دارند و در حالت عادی در جای خود مخفی می‌شوند. این خودرو در گلگیرهای جلوی خود سنسورهایی را برای پایش مسیر مقابل دارد.

از نظر ابعاد باید گفت شنلان S7 طولی برابر با 4750 میلی‌متر دارد و عرض آن برابر با 1930 میلی‌متر است. ارتفاع این کراس‌اوور نیز 1625 میلی‌متر است و فاصله محوری آن به 2900 میلی‌متر می‌رسد. این خودرو روی رینگ‌های بزرگ 20 اینچی با طراحی زیبا حرکت می‌کند. جالب اینکه کالیپرها هم‌رنگ با بدنه هستند.

شنلان در برخی بازارها با برند دیپال (Deepal) عرضه می‌شود

طراحی داخلی پیشرفته و استفاده از مواد باکیفیت

همانند نمای بیرونی، شنلان S7 از طراحی داخلی جذابی برخوردار است. داشبورد این کراس‌اوور برقی ساختاری دو‌تکه با دو رنگ متفاوت دارد. در قسمت میانی، این داشبورد میزبان نمایشگری بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. درباره ابعاد این نمایشگر اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌توان آن را با نمونه موجود روی داشبورد تسلا مدل Y یا مدل 3 مقایسه کرد.

اگر به تصاویر فضای داخلی، مخصوصاً آن‌هایی که پنل درها را نشان می‌دهند، نگاه کنید، اثری از دستگیره برای بازکردن در نخواهید دید. احتمالاً خواهید پرسید پس درهای شنلان S7 از داخل چگونه باز می‌شوند؟ در پاسخ باید گفت این کار از طریق یک دکمه انجام می‌گیرد. به عبارت دقیق‌تر برای باز‌کردن درها هنگام پیاده‌شدن کافیست سرنشینان دکمه مربوطه را فشار دهند تا درها به‌صورت برقی باز شوند.

شنلان S7 نیز مثل برخی از مدل‌های جدید چینی از اسپیکرهای مخصوص در پشت‌سری صندلی‌ها بهره می‌برد

در پشت فرمان دوشاخه خوش‌فرم شنلان S7 خبری از نمایشگر دیجیتال بزرگ که این روزها محبوبیت پیدا کرده است، نیست. اما کمی آن‌ طرف‌تر محفظه مخصوص سخت‌افزار سیستم هداپ دیسپلی به‌چشم می‌خورد. نکته جالب اینکه به‌غیر‌از فرمان، روی داشبورد یا کنسول میانی هیچ دکمه فیزیکی‌ای وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد تمامی امکانات این خودرو به‌وسیله نمایشگر مرکزی و دکمه‌های روی فرمان کنترل می‌شوند. احتمالاً فرمان‌های صوتی هم برای مدیریت برخی سیستم‌ها قابل استفاده خواهد بود.

انتقال اهرم انتخاب وضعیت گیربکس از روی کنسول میانی به روی ستون فرمان، دیگر نکته جالب کابین شنلان S7 است. این اتفاق نیز در بین خودروسازان چینی باب شده و حالا شمار زیادی از مدل‌ها دارای اهرمی مشابه هستند.

همانند چری تیگو 9، شنلان S7 نیز به تراشه اسنپدراگون 8155 مجهز است و داده‌های سنسورها توسط این تراشه قدرتمند پردازش می‌شوند. این خودرو از آپدیت‌های از راه دور پشتیبانی می‌کند؛ به‌ همین خاطر امکان افزودن قابلیت‌های جدید به آن وجود دارد.

کنسول میانی یک محفظه بزرگ، دو جالیوانی و دو پد مخصوص شارژ بی‌سیم دارد

مشخصات فنی شنلان S7

شنلان S7 در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی وارد بازار خواهد شد. در نسخه تمام الکتریکی موتور برقی 258 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را دارد. چینی‌ها در رابطه با ظرفیت باتری یا برد حرکتی حرفی به میان نیاورده‌اند، اما می‌دانیم این شاسی‌بلند 1950 کیلوگرمی در هر صد کیلومتر مسافت 14.2 کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند که رقم مناسبی است.

در نسخه هیبریدی یا به‌ عبارت بهتر EREV، یک موتور برقی با 238 اسب بخار و 320 نیوتن‌متر گشتاور نیروی لازم را تأمین می‌کند. اما یک موتور بنزینی 1.5 لیتری چهار سیلندر نیز موجود است که نقشی مشابه با ژنراتور دارد. برق تولیدی توسط این موتور 95 اسب‌بخاری در باتری ذخیره‌سازی می‌شود و سپس در اختیار موتور برقی قرار می‌گیرد. این نسخه نیز حداکثر سرعتی برابر با 180 کیلومتر در ساعت دارد و وزن آن 1900 کیلوگرم است. شنلان مصرف برق این نسخه را 19.4 کیلووات-ساعت و مصرف موتور بنزینی آن را 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، شنلان S7 در نمایشگاه خودروی شانگهای به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه در ماه آوریل برگزار می‌شود. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند جدید چینی اندکی پس از رونمایی با قیمتی در حدود 160 هزار یوان به فروش برسد. این رقم معادل 23,600 دلار یا 1.1 میلیارد تومان می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی