ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری تیگو 9
اخبار خودرو

1.3 میلیارد تومان برای لوکس‌ترین خودروی چری؛ تیگو 9 در بازار چین راهی میدان رقابت شد

چری به‌زودی عرضه شاسی‌بلند فول‌سایز تیگو 9 را در چین آغاز می‌کند. این خودرو با پیشرانه 261 اسب بخاری به دست مشتریان خواهد رسید.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

چری به‌زودی عرضه شاسی‌بلند فول‌سایز تیگو 9 را در چین آغاز می‌کند. این خودرو که چری مانور زیادی روی آن می‌دهد، از طراحی مدرن و به‌روزی برخوردار است و با پیشرانه 261 اسب بخاری به دست مشتریان خواهد رسید. قیمت این شاسی‌بلند درشت‌اندام از 160 هزار یوان شروع می‌شود که با نرخ روز ارز معادل 23 هزار دلار یا 1.2 الی 1.3 میلیارد تومان است؛ یعنی چیزی در حدود یک سوم قیمت تیگو 8 پرو در ایران!

شاید بدانید چری یک برند نوپا محسوب می‌شود. با وجود این، از زمان تأسیس در سال 1997 این شرکت پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است و در بین خودروسازان چینی اکنون جایگاه مناسبی دارد. علاوه بر سرزمین مادری، این شرکت در برخی از بازارهای بین‌المللی نیز محصولات خود را عرضه می‌کند. مدل‌های شاسی‌بلند چری با زیربرند تیگو به فروش می‌رسند. نکته جالب اینکه تعداد محصولات این زیربرند حالا برابر با 14 مدل متنوع است.

نمای روبرو

طراحی ظاهری ساده اما به‌روز

چری تیگو 9 با رنگ دوگانه تولید می‌شود. فارغ از رنگ اصلی بدنه، ستون‌های این خودرو دارای رنگ مشکی هستند. در نگاه نخست، این جلوپنجره بسیار حجیم است که جلب‌توجه می‌کند. چراغ‌های اصلی همانند خیلی از مدل‌های روز قاب باریک و کشیده‌ای دارند.

اکثر پنل‌های بدنه چری تیگو 9 صاف و یکدست هستند و خبری از خطوط تیز یا حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز در آن‌ها نیست. این شاسی‌بلند تنومند روی رینگ‌های 20 اینچی حرکت می‌کند و دستگیره‌های درها ساختاری کشویی دارند. خطوط نرم روی‌ گلگیرها و درها و خطی که از چراغ‌های جلو شروع و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود، دیگر المان‌های قابل‌ذکر در نمای جانبی هستند.

نمای جانبی

در نمای عقب هم با طراحی ساده اما مدرنی روبه‌رو هستیم. چراغ‌های موجود در این بخش از طریق یک نوار به‌هم متصل شده‌اند. نام چری روی این نوار نقش بسته است. در زیر این نوار هم یک قطعه کرومی وجود دارد که بر لوکس‌بودن تیگو 9 تأکید می‌کند. سپر فرم نسبتاً ساده‌ای دارد و میزبان دو خروجی اگزوز در طرفین است. در این نما باید به اسپویلر انتهای سقف نیز اشاره کنیم.

نمای عقب

چری تیگو 9 در دو نسخه 5 و 7 نفره تولید می‌شود. در نسخه 7‌نفره چینش صندلی‌ها به‌شکل 2/2/3 است. مدلی که تصاویر آن در این مطلب استفاده شده، ظرفیت حمل 5 سرنشین را دارد. ابعاد این شاسی‌بلند فول‌سایز برابر با 4820/1930/1699 میلی‌متر است؛ فاصله محوری آن نیز به 2820 میلی‌متر می‌رسد.

همان‌طور که قابل حدس است، چری تیگو 9 در رده‌ای بالاتر از تیگو 8 قرار می‌گیرد. ازاین‌رو باید آن را پرچمدار جدید چری خطاب کنیم. برای مقایسه، بد نیست بدانید بزرگ‌ترین عضو سری تیگو 8 طولی برابر با 4745 میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن 2710 میلی‌متر است.

کابینی پیشرفته با الگوبرداری از مدل‌های لوکس دنیا

همانند نمای بیرونی، چری تیگو 9 در داخل کابین نیز از طراحی مدرن و به‌روزی برخوردار است. در پشت فرمان این شاسی‌بلند جدید یک پنل عریض وجود دارد. این پنل دو نمایشگر 12.3 اینچی منحنی را در خود جای داده است. هر دوی این نمایشگرها اندکی به‌سمت راننده زاویه دارند تا دید بهتری را فراهم کنند. چری وظیفه پردازش‌های سیستم اینفوتینمنت و سایر سیستم‌های دیجیتال تیگو 9 را به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 محول کرده است. ناگفته نماند سیستم اینفوتینمنت این خودرو به‌طور پیش‌فرض چند اپلیکیشن محبوب چینی را دارد. این سیستم به فروشگاه اختصاصی چری متصل است و رانندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری را دانلود و نصب کنند.

چری تیگو 9

کنسول میانی چری تیگو 9 فاقد اهرم انتخاب وضعیت گیربکس است؛ چرا که این قطعه مثل برخی از خودروهای آمریکایی قدیمی روی ستون فرمان قرار دارد. این سبک از طراحی در محصولات اخیر چری رواج پیدا کرده است. اگر شما هم با مشاهده فرم کلی طراحی داخلی و مخصوصاً دریچه‌های سیستم تهویه به یاد مرسدس بنز GLS می‌افتید، باید بگوییم که تنها نیستید! ضمن اینکه دکمه استارت هم محصولات بنتلی را در ذهن تداعی می‌کند.

چری تیگو 9

چری تیگو 9 و امکانات انبوه

محصول جدید چری از امکانات زیادی بهره‌مند است. کنسول میانی این شاسی‌بلند پرچمدار دو پد مخصوص برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه دارد. این کنسول میزبان چند دکمه دیگر برای انتخاب حالت رانندگی و تنظیم بلندی صدای سیستم صوتی است. علاوه بر این‌ها، باید گفت کنسول میانی چری تیگو 9 یک محفظه بزرگ، پورت‌های USB-B و USB-C و یک سوکت 220V دارد.

چری تیگو 9
گیربکس از طریق پدال‌های پشت فرمان قابل کنترل است

سیستم صوتی چری تیگو 9 ساخت شرکت معروف سونی است و 14 اسپیکر دارد. بنابراین علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند از گوش‌دادن به ترانه‌های دلخواه خود نهایت لذت را ببرند. سیستم نورپردازی داخلی با امکان نمایش 255 رنگ متنوع دیگر قابلیت جذاب تیگو 9 در فضای داخلی است.

چری تیگو 9

مشخصات فنی چری تیگو 9

نیروبخش چری تیگو 9 یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است. این موتور توانایی تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس 8‌سرعته خودکار به‌سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود.

چری تیگو 9

چری می‌گوید تیگو 9 می‌تواند نهایت سرعت 205 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این کمپانی چینی میزان مصرف سوخت آورده جدید خود را 7.7 لیتر اعلام کرده است. براساس برنامه‌ریزی‌ها، در آینده نسخه هیبریدی شارژی تیگو 9 نیز عرضه خواهد شد. این نسخه شتابی برابر با 4.5 ثانیه خواهد داشت و با باک و شارژ کامل راننده قادر خواهد بود تا 1300 کیلومتر مسافت را طی کند؛ البته طبق استاندارد چینی CLTC!

چری تیگو 9

تیگو 9 ماه آینده در هفته‌های آتی و در نمایشگاه خودروی شانگهای رسماً رونمایی و از ماه می وارد بازار چین خواهد شد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قیمت این خودروی پرچمدار معادل 23 هزار دلار یا چیزی در حدود 1.3 میلیارد تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی