ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایدو
تکنولوژی

بایدو از هوش مصنوعی Ernie Bot رونمایی کرد؛ چت‌بات چینی رقیب ChatGPT

درست مانند چت‌بات محبوب ChatGPT، این مدل هوش مصنوعی نیز برای پاسخگویی به سوالات پیچیده طراحی شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

بایدو، غول فناوری چین، امروز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام Ernie Bot رونمایی کرد. تقریباً از مدت‌ها قبل اخباری درباره Ernie Bot شنیده می‌شود که درست مانند چت‌بات محبوب ChatGPT برای پاسخگویی به سؤالات پیچیده طراحی شده است.

ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که شرکت چینی بایدو آزمایش هوش مصنوعی رقیب ChatGPT را ماه آینده میلادی تکمیل می‌کند و اکنون Ernie Bot به‌طور رسمی معرفی شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت چینی از سال‌ها قبل در حال کار روی مدل زبان بزرگ زیربانی خود با نام «Enhanced Representation through Knowledge Integration» (به اختصار ERNIE) بوده است که اولین بار سال 2019 معرفی شد.

رویترز در گزارش خود ذکر می‌کند که «رابین لی»، مدیرعامل بایدو در حالی این بات را در مقابل عموم به نمایش گذاشت که سهام شرکت چینی حدود 10 درصد کاهش یافت. ارائه او شامل ویدیوهای از پیش ضبط‌شده‌ای از این بات بود که شعری می‌نویسد و به سؤالاتی درباره رمان «مسئله سه جسم» (The Three-Body Problem) پاسخ می‌دهد.

بایدو می‌خواهد این چت‌بات را به موتور جستجوی خود اضافه کند و همچنین یک اکوسیستم مبتنی بر Ernie با برنامه‌های کاربری برای ماشین‌های هوشمند، فضای ابری و زمینه‌های دیگر ایجاد کند. به گفته لی، تاکنون 650 شرکت از جمله چندین رسانه دولتی چینی موافقت کرده‌اند که بخشی از این اکوسیستم باشند.

لی توضیح می‌دهد که هرچند بات Ernie ممکن است هنوز کامل نباشد، اما به دلیل تقاضای بازار از آن رونمایی شده است. بایدو در حالی چت‌بات خود را معرفی کرده که استارتاپ OpenAI تنها چند روز قبل از مدل هوش مصنوعی GPT-4 رونمایی کرده بود که اکنون قادر به درک تصاویر و متون است و از طریق سرویس پولی ChatGPT Plus در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، مشخص نیست که Ernie Bot چه زمانی برای ارائه یک تجربه عملی مانند چت‌بات بینگ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی