ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک هوشمند
تکنولوژی

گوگل تولید عینک هوشمند Glass Enterprise Edition را متوقف کرد؛ پایان پشتیبانی در سال آینده

عینک گوگل فقط تا 15 سپتامبر 2023 (24 شهریور 1402) پشتیبانی خواهد شد و پس از آن به‌روزرسانی جدیدی دریافت نمی‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

گوگل رسماً اعلام کرد که عینک هوشمند Google Glass Enterprise Edition 2 دیگر برای فروش در دسترس مشتریان آن قرار نخواهد داشت و همچنین پشتیبانی از آن را در تابستان سال آینده متوقف خواهد کرد.

طبق یادداشت‌های رسمی که در وب‌سایت گوگل منتشر شده، این شرکت همچنان به پشتیبانی از مشتریان فعلی خود ادامه خواهد داد. با این حال، این پشتیبانی فقط تا 15 سپتامبر 2023 (24 شهریور 1402) ادامه خواهد داشت و پس از آن، دیگر هیچ به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این پلتفرم وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر، مشتریان گوگل گلس تنها تا این تاریخ قادر به دریافت دستگاه‌های جایگزین خواهند بود.

با این وجود، توسعه‌دهندگان شخص ثالث عینک گوگل همچنان می‌توانند برنامه‌های کاربری خود را که برای انجام وظایف خاص تجاری طراحی شده‌اند، به‌روزرسانی کنند. علاوه بر این، برنامه «Meet on Glass» نیز پس از 15 سپتامبر دیگر در دسترس نخواهد بود.

عینک هوشمند گوگل

اگر با این محصول آشنایی ندارید، عینک هوشمند گوگل (Google Glass) اولین بار در سال 2013 رونمایی شد اما از همان ابتدا، از آن به عنوان یک شکست تجاری در بازار یاد می‌شد. با این حال، غول موتور جستجو، محصول واقعیت افزوده (AR) خود را با هدف عرضه به کسب‌و‌کارها و شرکت‌ها دگرگون کرد. همین امر باعث شد تا این شرکت دستگاه پوشیدنی خود را Google Glass Enterprise Edition بنامد.

چند سال بعد، این شرکت مدل نسل دوم عینک هوشمند خود با نام Google Glass Enterprise Edition 2 را در سال 2019 عرضه کرد که با پلتفرم سخت‌افزاری Qualcomm Snapdragon XR1 ساخته شده بود.

سال گذشته، گوگل آزمایش عینک‌های واقعیت افزوده نسل بعدی خود را که در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O به نمایش گذاشته بود، آغاز کرد. هنوز کاملاً مشخص نیست که این عینک راهی بازار خواهد شد یا خیر، اما «پاتریک سیبولد»، سخنگوی شرکت به ورج اعلام کرد که گوگل «عمیقاً به حوزه واقعیت افزوده» متعهد است و «در حال ایجاد این قابلیت در بسیاری از محصولات خود است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی