ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس کیندل
تکنولوژی

آمازون فروش مجلات و روزنامه‌ها از طریق سرویس کیندل را متوقف می‌کند

آمازون فروش مجلات و روزنامه‌های فیزیکی و دیجیتال بهینه‌سازی‌شده برای کتابخوان‌های الکترونیک متوقف کرده است و به‌زودی سرویس کیندل Newsstand را غیرفعال می‌کند.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

آمازون اعلام کرده است که قصد دارد فروش اشتراک مجلات و روزنامه‌ها را از طریق سرویس کیندل Newsstand متوقف کند. همچنین اشتراک‌های فعال فعلی هم تا چند ماه آتی پابرجا خواهند ماند و پس از آن امکان دسترسی به محتوا از طریق اشتراک‌های خریداری‌شده توسط کاربران وجود ندارد.

چرا آمازون سرویس کیندل Newsstand را کنار گذاشت؟

اقدام اخیر آمازون به‌منظور جذب ناشران و کاربران به‌سوی استفاده از دیگر سرویس‌های ارائه محتوا و اشتراک این شرکت ازجمله پرایم Reading و کیندل Unlimited است. بااین‌حال ممکن است این تصمیم آمازون برای برخی از کاربران به‌هیچ‌وجه خوشایند نباشد؛ زیرا این سرویس مزیت‌های خاصی برای آن‌ها در پی داشت. برای مثال تمامی مجلات و روزنامه‌های ارائه‌شده از طریق پلتفرم مذکور، برای کتاب‌خوان‌های الکترونیک ازجمله کیندل‌ها بهینه‌سازی شده بودند و صاحبان چنین دستگاه‌هایی می‌توانستند مواردی مثل نوع فونت و اندازه متن را به‌آسانی تغییر دهند.

شایان ذکر است که عرضه جهانی برخی نشریات معتبر و محبوب مثل مجله‌های فانتزی و کمیک تنها از طریق سرویس کیندل نیوزاستند صورت می‌گرفت. اگرچه با انتقال محتوا به‌سوی آمازون پرایم تغییر چندانی برای اغلب افراد ایجاد نمی‌شود، اما باید توجه داشت که سرویس Unlimited در برخی از کشورها پشتیبانی نمی‌شود و ساکنین این مناطق در دسترسی به محتوا با مشکل مواجه خواهند شد. همچنین دیگر خبری از نسخه‌های سازگار با کتابخوان‌های الکترونیک نخواهد بود و کاربران باید با تهیه جداگانه اشتراک هر مجله، آن را از طریق نسخه تحت وب یا اپلیکیشن اختصاصی موبایل و تبلت دنبال کنند.

فروش نشریات و روزنامه‌های کاغذی هم از طریق آمازون متوقف خواهد شد و افرادی که دارای اشتراک فعال پس از ماه سپتامبر باشند، مبلغ نسخه‌های باقی‌مانده را دوباره دریافت خواهند کرد. تغییرات صورت‌گرفته در راستای کاهش هزینه‌های این غول فناوری به شمار می‌رود که در طی ماه‌های اخیر حدود ۱۸ هزار کارمند خود را اخراج کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی