ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

امروز در فضا: ناسا ماهواره پالاپا-بی۲پی را پرتاب کرد

اندونزی با الگوبرداری از تجربه‌های موفق دیگر کشورها، مجموعه ماهواره‌های مخابراتی پالاپای خود را توسعه داد.

صبا سلوکی
نوشته شده توسط صبا سلوکی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

۲۰ مارس ۱۹۸۷ ناسا یک ماهواره ارتباطی اندونزیایی به‌نام پالاپا-بی۲پی پرتاب کرد. این ماهواره بعدها به اولین ماهواره متعلق به فیلیپین تبدیل شد.

پالاپا-بی۲پی

اندونزی با الگوبرداری از تجربه‌های موفق دیگر کشورها، مجموعه ماهواره‌های مخابراتی پالاپای خود را طی قراردادهایی با شرکت‌های قدرتمند ساخت ماهواره در دنیا توسعه داد.

ماهواره پالاپا- بی۲پی با پرتابگر دلتا از کیپ‌کاناورال پرتاب شد و از اوت ۱۹۹۶، در مدار قرار گرفت. پیمانکار اصلی این ماهواره، شرکت فضایی- مخابراتی هیوز بود.

ماهواره اندونزیایی پالاپا- بی۲پی در حال آماده شدن برای پرتاب در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا دیده می‌شود.

پالاپا- بی۲پی امکان مخابرات از دور، پخش تلویزیونی داخلی و منطقه‌ای بر اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و مالزی را فراهم می‌کرد. این ماهواره به هنگام پرتاب، ۱۲۰۰ کیلوگرم و در آغاز فعالیت مداری، ۶۲۸ کیلوگرم وزن داشت. سلول‌های خورشیدی کِی۷ روی بدنه پالاپا- بی۲پی، ۱۰۶۲ وات توان در مدار تولید می‌کرد.

سرنوشت ماهواره

شرکت اندونزیایی صاحب ماهواره پالاپا- بی۲پی، آن را به شرکت ماهواره‌ای فیلیپین فروخت. این کشور ده‌ها سال در تلاش بود تا شبکه ماهواره‌ای خود را ایجاد کند.

سرانجام رئیس جمهور وقت، فیدل راموس گفت که می‌خواهد ماهواره پالاپا را برای یک مجمع بین‌المللی خریداری کند. بدین ترتیب فیلیپین دارای اولین ماهواره در مدار شد و نام آن را به آگیلا، به‌معنای عقاب تغییر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی