ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

6G
تکنولوژی

چین تا سال 2025 تحقیقات اولیه روی شبکه 6G را تکمیل می‌کند

سومین اپراتور بزرگ شبکه‌های بی‌سیم چین می‌گوید این کشور تا سال 2025 برای معرفی کاربردهای 6G آماده خواهد شد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

China Unicom، سومین اپراتور بزرگ شبکه‌های بی‌سیم چین فعالانه مشغول توسعه نسل ششم فناوری‌های ارتباطی یا 6G است و تمرکز خود را روی سناریوهای کاربردی این فناوری گذاشته است. رئیس هیئت مدیره این شرکت وعده داده است که اولین کاربردهای مقدماتی 6G تا 2025 آماده معرفی شوند، اما عرضه نهایی این فناوری احتمالاً به 2030 موکول خواهد شد.

به‌گزارش رویترز، «لیو لیهانگ»، رئیس هیئت مدیره China Unicom در حاشیه انجمن توسعه چین که توسط دولت این کشور برگزار می‌شود، به خبرنگاران اعلام کرد که تحقیقات اولیه پیرامون 6G تا 2025 تکمیل می‌شود، اما این فناوری تا سال 2030 برای استفاده عمومی عرضه نخواهد شد.

این خبر به فاصله کوتاهی پس از کنفرانس جهانی 6G اعلام شد. متخصصان در این کنفرانس به این اجماع رسیدند که نسل ششم ارتباطات تا 2030 در چین عرضه خواهد شد. مشارکت این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار از نظر تعداد کاربران اینترنتی، در توسعه صنعت مخابرات نقش مهمی دارد.

شرکت‌های چینی مشغول توسعه فناوری 6G هستند

چین از سال 2019 تحقیق و توسعه پیرامون 6G را آغاز کرد تا در این حوزه پیشگام باشد. شرکت‌های مخابراتی بزرگ جهانی در این بازار فعال هستند و از اهمیت بازار این کشور در صنعت ارتباطات آگاهی دارند. اما خود شرکت‌های چینی هم دستاوردهای زیادی در این حوزه داشته‌اند.

شرکت‌های چینی با کمک شرکای جهانی خود درحال تدوین استانداردهای 6G هستند. برای مثال، China Mobile تاکنون 31 وایت‌پیپر و 60 مقاله را درباره نسل ششم ارتباطات منتشر کرده است. این شرکت در کنار China Unicom و China Telecom از جمله فعالانی هستند که به فعالیت در زمینه تحقیق و توسعه پیرامون 6G می‌پردازند.

با وجود اهمیتی که بازار چین در صنعت مخابرات دارد، این کشور در سال‌های اخیر با چالش‌های بزرگی در حوزه فناوری روبه‌رو بوده است. برای مثال، تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ZTE موجب خروج نسبی این دو شرکت از رقابت 5G شد. بااین‌حال، آن‌ها همچنان به آینده امیدوارند و می‌خواهند بخشی از بازار 6G را در اختیار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی