ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس در ویندوز 7
نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس حداقل یک سال دیگر به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 ادامه می‌دهد

موزیلا ظاهراً قرار است تا فصل سوم سال 2024 به پشتیبانی از مرورگر فایرفاکس روی ویندوز 7 و 8.1 ادامه دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

موزیلا ظاهراً قصد ندارد به این زودی‌ها پشتیبانی از فایرفاکس در ویندوز 7 و 8.1 را متوقف کند. این شرکت قبلاً در نظر داشت که در ماه اوت 2023 به این پشتیبانی پایان دهد، اما در برنامه جدید آن‌ها این پشتیبانی حداقل تا فصل سوم 2024 ادامه می‌یابد.

براساس پست جدیدی که در وب‌سایت ثبت باگ‌های فایرفاکس منتشر شده است، فایرفاکس 115 ESR که در تاریخ 4 ژوئیه 2024 (13 تیرماه 1402) عرضه خواهد شد، از ویندوز 7 و 8.1 پشتیبانی خواهد کرد. به‌علاوه، این نسخه تا فصل سوم 2024 به دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ‌ها ادامه خواهد داد.

موزیلا ظاهراً هنوز تاریخ دقیقی را برای توقف پشتیبانی از این دو سیستم‌عامل مشخص نکرده است. این شرکت در ماه نوامبر 2022 گفته بود که هنوز کاربران زیادی روی ویندوز 7 دارد و تداوم استفاده از دستگاه‌هایی که برای آزمایش به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند، تفاوت خاصی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

فایرفاکس به فکر کاربران سیستم‌های قدیمی است

پشتیبانی از سیستم‌عامل‌هایی که از رده خارج شده‌اند و دیگر آپدیت امنیتی نمی‌گیرند، تصمیم بحث‌برانگیزی است. اما همه‌چیز به این سادگی‌ها نیست. بسیاری از کاربران نمی‌توانند از ویندوز 10 و 11 روی دستگاه‌های خود استفاده کنند. درنتیجه شایسته تحسین است که توسعه‌دهندگان همچنان به فکر این دسته از کاربران هستند.

مایکروسافت در تاریخ 20 دی‌ماه 1401 به انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی از ویندوز 7 و 8.1 پایان داد. به‌دنبال این تصمیم، مرورگر اج هم دیگر از این دو سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند. از سوی دیگر، گوگل هم پشتیبانی نسخه‌های جدید کروم از ویندوز 7 و 8.1 را متوقف کرده است.

بااین‌حساب، فایرفاکس یکی از بزرگ‌ترین مرورگرهایی است که همچنان از این دو سیستم‌عامل قدیمی پشتیبانی خواهد کرد و به کاربرانی که امکان ارتقای سیستم‌های خود را ندارند، اجازه خواهد داد تا از یک مرورگر مدرن و ایمن برخوردار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی