ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی گلکسی زد فولد ۴
موبایل

آمار فروش سالانه گوشی‌های تاشو احتمالاً تا سال 2027 به 48 میلیون دستگاه می‌رسد

شرکت تحقیقاتی IDC در گزارشی پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2027 رشد قابل‌توجهی را تجربه کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

چند سالی است که از معرفی اولین گوشی تاشوی بازار می‌گذرد، اما آمار فروش این محصولات هنوز حتی به میزان فروش گوشی‌های معمولی نزدیک هم نشده است. حالا شرکت تحقیقاتی IDC در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرده که آمار فروش سالانه موبایل‌های تاشو تا سال 2027 به 48.1 میلیون دستگاه خواهد رسید.

مؤسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که بازار گوشی‌های تاشو در سال‌های آینده رشد خوبی را تجربه کند و به حدود 48 میلیون فروش سالانه برسد. اگر این پیش‌بینی محقق شود، نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) برای موبایل‌های تاشو در بازه زمانی 2022 تا 2027 حدود 10 برابر بیشتر از گوشی‌های معمولی خواهد شد.

این محصولات درحال‌حاضر فقط 1.2 درصد از سهم بازار موبایل در سال 2022 را در اختیار دارند؛ اما طبق گزارش IDC، این رقم در سال 2027 به عدد تجمیعی 3.5 درصد خواهد رسید. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار گوشی‌های تاشو ظرف چهار سال به 42 میلیارد دلار برسد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

گوشی‌های تاشو در بازار موبایل چه جایگاهی خواهند داشت؟

در سال 2022 حدود 14.2 میلیون موبایل تاشو فروخته شد، درحالی‌که آمار فروش گوشی‌های معمولی 1 میلیارد و 191 میلیون دستگاه بود. IDC انتظار دارد که فروش گوشی‌های معمولی هم تا سال 2027 افزایش پیدا کند و به 1 میلیارد و 322 میلیون دستگاه برسد. بااین‌حال، سهم بازار این محصولات از 98.8 درصد به 96.5 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

علاوه‌براین، تحلیل‌گران IDC پیش‌بینی می‌کنند که فروش گوشی‌های تاشو در سال 2023 به 21.4 میلیون دستگاه برسد. این محصولات احتمالاً امسال میانگین قیمت فروش پایین‌تری خواهند داشت، اما درعین‌حال دوامشان بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود که با افزایش دستگاه‌های تاشو و ورود برندهای جدید به این بازار شاهد رونق هرچه بیشتر آن باشیم.

این پیش‌بینی درمجموع چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. با کاهش قیمت موبایل‌های تاشو طبیعتاً افراد بیشتری به‌دنبال خرید آن‌ها خواهند بود. نظر شما درباره خرید محصولی با این فرم‌فکتور چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی