ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای آمریکایی
اخبار خودرو

دلیل فروش ضعیف خودروهای آمریکایی در بازار اروپا چیست؟

از دید برخی کاربران ایرانی، خودروهای آمریکایی به‌عنوان بهترین اتومبیل‌های جهان شناخته می‌شوند. این خودروها قوی، جذاب و البته خوش‌قیمت هستند.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

از دید برخی کاربران ایرانی، خودروهای آمریکایی به‌عنوان بهترین اتومبیل‌های جهان شناخته می‌شوند. این خودروها قوی، جذاب و البته خوش‌قیمت هستند. بااین‌حال تمامی مشتریان در اقصی نقاط جهان چنین دیدی نسبت به خودروهای آمریکایی ندارند. اتومبیل‌های آمریکایی به‌طور معمول در بازار اروپا موفق عمل نمی‌کنند. حتی برنامه گرندتور نیز در یک قسمت به بررسی دلایل عدم موفقیت اتومبیل‌های آمریکایی در بازار انگلستان پرداخته است.

البته به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه خودروهای آمریکایی و فضای کابین بزرگ این خودروها، محصولات ساخت ایالات‌متحده در بازار اروپا طرفدارانی دارند. بااین‌حال بهبود کیفیت اتومبیل‌های آمریکایی و تغییر سبک طراحی آن‌ها موجب نشده است که این خودروها در بازار اروپا فروش طوفانی را تجربه کنند.

مشکل واقعی این خودروها چیست؟

نتایج یک گزارش در لهستان نشان می‌دهد که بسیاری از اتومبیل‌های آمریکایی واردشده به این کشور دچار مشکلات بدنه هستند. مدل‌های تولیدشده از برندهای فورد و کرایسلر در صدر ایرادات بدنه هستند. همچنین مدل‌هایی از بی‌ام‌و که در آمریکا تولید می‌شوند، دچار این نوع ایرادات هستند. براساس این گزارش، 90 درصد مشکلات خودروهای آمریکایی صفرکیلومتر در لهستان مربوط به ایرادات بدنه می‌شود.

47 درصد ایرادات بدنه اتومبیل‌های آمریکایی متعلق به قسمت جلویی خودرو است. برای مثال، سپر له‌شده، چراغ‌های جلو شکسته یا حتی رادیاتور سوراخ‌شده مثال‌هایی از این مشکلات هستند. پس از قسمت جلو، پشت، پهلو و همچنین سمت چپ و راست خودرو بیشترین میزان ایرادات را به خود اختصاص داده‌اند. خوشبختانه برطرف‌کردن این ایرادات در لهستان هزینه چندانی را روی دست مشتریان نمی‌گذارد.

خودروهای آمریکایی

علت اصلی این ایرادات، تصمیم واردکنندگان خودرو به لهستان و کشورهای مشابه در شرق اروپا است. واردکنندگان خودرو در این کشورها با صرف هزینه کمتر، اتومبیل‌های مزایده‌ای و دارای ایراد را از ایالات‌متحده و دیگر نقاط جهان وارد می‌کنند. برای مثال لهستان مقصدی برای واردات خودروهای آسیب‌دیده از برندهای بی‌ام‌و، فورد، کرایسلر، فولکس واگن، ولوو و آئودی است. بااین‌حال ایرادات بدنه خودروهای آمریکایی نسبت به دیگر برندها بیشتر است.

دشواری فروش خودروهای آمریکایی در اروپا

اتومبیل‌های آمریکایی در مقایسه با همتایان اروپایی خود، پیشرانه‌های حجیم‌تری دارند. همچنین اکثر موتورهای استفاده‌شده در این خودروها از نوع احتراق داخلی هستند. در کنار آن، فاصله بین دو محور بزرگ‌تر خودروهای آمریکایی، آن‌ها را به خودروهایی محبوب برای استفاده خانواده‌ها تبدیل می‌کند. بااین‌حال همین دو مزیت، موجب دشواری فروش اتومبیل‌های آمریکایی کارکرده در اروپا شده است.

مشتریان اروپایی به خودروهای کوچک شهری همچون هاچ‌بک‌ها یا کراس‌اوورها علاقه دارند. به همین دلیل یافتن یک مشتری برای خودروهای آمریکایی در بازار اروپا دشوار است. حتی در وضعیت مشابه، مشتریان اروپایی تمایل دارند تا سدان‌های متوسطی همچون فولکس واگن پاسات ساخت آلمان را به‌جای یک اتومبیل آمریکایی خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی