ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منصوری
اخبار خودرو

نسخه منصوری برای شوالیه انگلیسی؛ تزریق 800 اسب‌بخار قدرت به قلب استون مارتین DBX

این کراس‌اوور اسپرت پس از خروج از کارگاه‌ منصوری، صفر تا صد را در 3.8 ثانیه طی می‌کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۰

منصوری دوران پرکاری را سپری می‌کند؛ به‌طوری که هر چند روز یک بار شاهد رونمایی از یک پروژه جدید توسط این تیونر معروف جهان خودرو هستیم. تازه‌ترین پروژه این کمپانی کراس‌اوور بسیار سریع و قدرتمند استون مارتین DBX است که به‌لطف بازنگری‌ها، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است. این کراس‌اوور اسپرت پس از خروج از کارگاه‌ منصوری، صفر تا صد را در 3.8 ثانیه طی می‌کند و می‌تواند سرعت خود را به 325 کیلومتر در ساعت برساند.

این اولین‌بار نیست که منصوری به سراغ استون مارتین DBX می‌رود. این شرکت پیش‌تر و در نوامبر 2021 نیز پروژه‌ای را بر مبنای این سوپر شاسی‌بلند انگلیسی توسعه داده بود. برای پروژه جدید، منصوری طیفی خاص از رنگ خاکستری را انتخاب کرده است که شباهت زیادی به خاکستری ناردوی آئودی دارد.

پیکره‌ای عضلانی‌تر و اسپرت‌تر

در نمای روبه‌رو، مهندسان منصوری سپر استاندارد را با یک سپر اختصاصی جایگزین کرده‌اند. این سپر به اسپلیتر مجهز است و جنسی از فیبر کربن دارد. لبه‌‌ برآمده گلگیرها دیگر ویژگی جذاب DBX تیونینگ منصوری است که باعث می‌شود عرض خودرو بیشتر از قبل به‌نظر برسد.

منصوری

رینگ‌های استون مارتین DBX منصوری جدید هستند و به‌خاطر ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای، نقش بسیار پررنگی در زیبایی و جذابیت خودرو ایفا می‌کنند. در نمای جانبی، رکاب‌های جانبی و قاب آینه‌ها نیز مشکی هستند و مثل پوشش شکاف روی گلگیرها جنسی از فیبر کربن دارند.

منصوری

استون مارتین DBX تیونینگ منصوری، در نمای عقب طراحی و استیل خیلی متمایزی دارد. طبق انتظار، سپر، دیفیوزر و اسپویلر بزرگ حاضر در این بخش نیز از فیبر کربن هستند. منصوری اسپویلر انتهای سقف را نیز از این ماده گران‌قیمت تولید کرده است؛ مکمل جذابیت‌های این شاسی‌بلند قدرتمند انگلیسی، دو خروجی اگزوز بزرگ هستند که گازهای حاصل از احتراق را از وسط دیفیوزر به بیرون هدایت می‌کنند.

منصوری

مشخصات استون مارتین DBX تیونینگ منصوری

به موازات طراحی بیرونی، منصوری در بخش فنی نیز بازنگری کرده است. به‌لطف نصب توربوشارژرهای بزرگ‌تر و برنامه‌ریزی مجدد ECU، موتور 4 لیتری V8 استون مارتین DBX اکنون توانایی تولید 800 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید در حالت استاندارد خروجی این موتور برابر با 550 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور است.

استون مارتین DBX تیونینگ منصوری صفر تا صد را در عرض 3.8 ثانیه طی می‌کند. درصورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم، این خودرو توانایی ثبت نهایت سرعت 325 کیلومتر در ساعت را دارد. برای مقایسه باید گفت صفر تا صد DBX استاندارد 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 292 کیلومتر در ساعت است.

شایان ذکر است که نسخه 707 از استون مارتین DBX شتابی برابر با 3.1 ثانیه دارد و نهایت سرعت آن به 310 کیلومتر در ساعت می‌رسد. بااین‌حساب باید گفت DBX تیونینگ منصوری سرعت بیشتری نسبت به نسخه 707 دارد، اما با وجود قدرت بیشتر، نمی‌تواند در شتابگیری‌ از حالت سکون پا‌به‌پای آن حرکت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی