ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای کیا
اخبار خودرو

راهکار عجیب هیوندای و کیا برای مقابله با افزایش سرقت خودروها: اهدای قفل فرمان رایگان!

هیوندای و کیا برای جلوگیری از افزایش سرقت خودروهای خود در آمریکا به مشتریان قفل فرمان رایگان اهدا می‌کنند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

دو شرکت هیوندای و کیا چند وقتی است که در آمریکا با مشکل افزایش آمار سرقت محصولات خود روبه‌رو شده‌اند. این مسئله در ویدیوهای تیک‌تاکی که نحوه سرقت خودروهای فاقد ایموبلایزر را آموزش می‌دهند، ریشه دارد. کار به جایی رسیده که به‌دلیل سادگی، بسیاری از افراد بدون سابقه کیفری هم نسبت به سرقت خودروهای هیوندای و کیا اقدام می‌کنند! اما نکته عجیب اینجاست که دو کمپانی کره‌ای برای جلوگیری از سرقت محصولات خود به روشی عجیب و سنتی متوسل شده‌اند.

براساس گزارش پلیس یک منطقه، 80 درصد از خودروهای سرقتی در این منطقه به دو برند هیوندای و کیا تعلق دارد. از سوی دیگر، برخی از شرکت‌های بیمه از پوشش خودروهای فاقد ایموبلایزر تولیدی قبل از نوامبر 2021 خودداری می‌کنند.

قفل فرمان رایگان برای مالکین مدل‌های فاقد ایموبلایزر هیوندای و کیا

هیوندای می‌گوید تاکنون در بیش از یک میلیون خودروی خود نرم‌افزاری ویژه نصب کرده است که از سرقت آن‌ها به روش تیک‌تاکی جلوگیری می‌کند. اما طبق آمار، سه میلیون خودروی دیگر در صف دریافت این آپدیت قرار دارند. یک حساب ساده نشان می‌دهد که نصب نرم‌افزار روی این تعداد خودرو زمان‌بر خواهد بود. ازاین‌رو، هیوندای به‌عنوان یک راهکار موقت، به مالکین مدل‌های مشمول یک عدد قفل فرمان رایگان اهدا می‌کند تا خیال آن‌ها اندکی راحت شود! اگر هم کسی از قبل قفل فرمان خریده باشد، هیوندای هزینه آن را پرداخت می‌کند!

هیوندای کیا و اهدای قفل فرمان

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که دادستان‌های 23 ایالت هیوندای و کیا را به تعلل در ارائه یک راهکار مناسب متهم کرده‌اند و عملکرد ضعیف آن‌ها را در افزایش سرقت‌ها مؤثر می‌دانند.

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، سرقت آسان خودروهای هیوندای و کیا به‌دلیل عدم استفاده از ایموبلایزر است. این در شرایطی است که خودروسازان کره‌ای همواره خود را درزمینه تجهیز محصولات ارزان‌قیمت به تکنولوژی‌های مدرن، پیشگام معرفی می‌کنند. ازاین‌رو، فقدان ایموبلایزر در تولیدات این دو کمپانی باعث ایجاد علامت سؤال بزرگی می‌شود. عجیب‌تر آنکه در سال 2023 هیوندای استفاده از قفل فرمان را به مالکین محصولات خود پیشنهاد می‌دهد؛ وسیله‌ای که در دهه 80 میلادی در آمریکا مرسوم بود!

مسئله حائز اهمیت دیگر اینکه همه ما می‌دانیم قفل فرمان ضامن امنیت خودرو نیست و سارقان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای به‌راحتی از پس آن بر می‌آیند. ضمن اینکه سارقان می‌توانند با جداسازی غربیلک و استفاده از یک غربیلک دیگر، مأموریت خود را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی