ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس
کسب و کار

فوربز: جف بزوس با ضرر 57 میلیارد دلاری بزرگ‌ترین بازنده یک‌سال گذشته بوده است

مجله فوربز با انتشار رده‌بندی جدید ثروتمندترین افراد جهان، می‌گوید در سال گذشته جف بزوس بیشترین ضرر مالی را تجربه کرده.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

مجله فوربز رده‌بندی جدید ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرده است و می‌توانیم برندگان و بازندگان یک سال اخیر را ببینیم. براساس برآوردهای این مجله، «جف بزوس» با ازدست‌دادن 57 میلیارد دلار سرمایه از ماه مارس 2022 بیشترین ضرر را تجربه کرده است. البته او همچنان در جایگاه سومین فرد ثروتمند دنیا قرار دارد.

مجله فوربز رده‌بندی جدید ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرده است و می‌توانیم ببینیم که بازنده اصلی سال گذشته جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، بوده است. او البته هنوز 114 میلیارد دلار ثروت شخصی دارد، اما به‌دلیل افت 50 درصدی ارزش سهام آمازون در سال 2022، با ضرر سنگینی مواجه شده است.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و توییتر، دومین فرد ثروتمند فهرست فوربز است که 180 میلیارد دلار ثروت شخصی دارد. او بعد از «برنار آرنو»، مدیرعامل LVMH، قرار گرفته است که با دارایی شخصی 211 میلیارد دلاری عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار دارد.

در فهرست امسال فوربز نام 313 میلیاردر دنیای فناوری دیده می‌شود که مجموع ثروت آن‌ها به 1.9 تریلیون دلار می‌رسد. این رقم البته نسبت به 2.1 تریلیون دلار سال گذشته برای 322 میلیاردر افت پیدا کرده است. در سال 2021 هم فوربز برآورد کرده بود که 365 میلیاردر مجموعاً 2.5 تریلیون دلار دارایی داشتند.

آمازون تا این نقطه از سال 2023 شروع نامناسبی داشته است. «اندی جاسی»، مدیرعامل کنونی این شرکت، در ماه ژانویه اعلام کرد که با 18 هزار نفر از نیروهای این شرکت قطع همکاری می‌کند و بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین تعدیل نیروی تاریخ آمازون رقم می‌خورد. در ادامه در ماه مارس نیز اعلام شد که 9 هزار کارگر دیگر تعدیل می‌شوند تا این شرکت سبک‌تر به فعالیت خود ادامه دهد. آمازون پارسال به اولین شرکت عمومی در طول تاریخ تبدیل شد که 1 تریلیون دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی