ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جو بایدن
تکنولوژی

هشدار بایدن به شرکت‌های فناوری: از ایمنی محصولات هوش مصنوعی قبل از عرضه مطمئن شوید

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید شرکت‌های فناوری باید مطمئن شوند که محصولات هوش مصنوعی آن‌ها قبل از عرضه ایمن شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، دیروز با مشاورانی در حوزه علم و فناوری دیدار کرد تا ریسک‌ها و فرصت‌های توسعه هوش مصنوعی را بررسی کند. او در این نشست گفت شرکت‌های فناوری وظیفه دارند تا پیش از عرضه عمومی محصولات، از ایمنی آن‌ها اطمینان یابند.

به گزارش رویترز، بایدن گفت هوش مصنوعی می‌تواند برای کمک به حل چالش‌های سختی مثل بیماری‌ها و تغییرات اقلیمی مفید باشد، اما درعین‌حال باید پاسخی برای ریسک‌های احتمالی علیه جامعه، اقتصاد و امنیت ملی هم داشته باشد.

کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور ایالات‌متحده از این جلسه برای تأکید بر اهمیت حفاظت از حقوق و ایمنی مردم برای توسعه مسئولانه فناوری استفاده کرد. او همچنین یک‌بار دیگر خواستار تصویب قوانینی از سوی کنگره برای دفاع از کودکان و مقابله با گردآوری اطلاعات کاربران توسط شرکت‌های فناوری شد.

جو بایدن: هوش مصنوعی می‌تواند خطرناک باشد

بایدن در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر او هوش مصنوعی فناوری خطرناکی است یا نه، گفت: «باید دید. می‌تواند خطرناک باشد.» او همچنین در ابتدای این جلسه گفت: «به نظر من شرکت‌های فناوری مسئولیت دارند تا مطمئن شوند که محصولاتشان پیش از عرضه عمومی ایمن هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت تجربه شبکه‌های اجتماعی نشان داده است که عرضه یک فناوری بدون در نظر گرفتن تدابیر ایمنی می‌تواند چقدر آسیب‌زننده باشد. او مدعی شد که این فناوری‌ها چگونه بر سلامت روان و احساسات کاربران به‌خصوص جوانان اثر منفی گذاشته‌اند.

سهام شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی پیش از جلسه جو بایدن افت قابل‌توجهی داشت. البته کلیت بازار در روز سه‌شنبه شرایط مناسبی را پشت سر نگذاشت. این جلسه با همراهی گروهی از دانشگاهیان و مدیران گوگل و مایکروسافت برگزار شد تا درباره ریسک و فرصت‌های هوش مصنوعی بحث شود.

چند روز پیش ایتالیا دسترسی به ChatGPT را به‌خاطر نقض قوانین حریم خصوصی مسدود کرد، اما به‌نظر می‌رسد که آمریکا چنین رویکرد سخت‌گیرانه‌ای را در پیش نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

    فعلا که بایدن گفته داریم باهاش ویروس جدید میسازیم، منتظر باشید

مطالب پیشنهادی