ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
هوش مصنوعی

شرکت OpenAI برای شناسایی باگ‌های ChatGPT تا ۲۰ هزار دلار پاداش می‌دهد

OpenAI با اعلام یک برنامه شکار باگ برای ChatGPT، اعلام کرد که بین 200 تا 20 هزار دلار برای گزارش مشکلات این چت‌بات پرداخت می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

شرکت OpenAI می‌خواهد تحت برنامه شناسایی باگ (Bug Bounty) برای کاربران چت‌بات ChatGPT ، مشکلات احتمالی چت‌بات هوش مصنوعی خود را شناسایی کند. براساس شدت و سختی مشکل گزارش شده، این شرکت بین 200 تا 20 هزار دلار پاداش پرداخت خواهد کرد.

ChatGPT با وجود تأثیر چشمگیری که در چند وقت گذشته روی صنعت فناوری گذاشته، یک نرم‌افزار است، بنابراین مشکلات و نقص‌های خاص خود را به همراه دارد. اکنون OpenAI، شرکت سازنده ChatG‌PT از یک برنامه شکار باگ رونمایی کرده که در آن افراد با گزارش مشکلات این نرم‌افزار پاداش دریافت می‌کنند.

OpenAI در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که برای راه‌اندازی این برنامه با پلتفرم Bugcrowd همکاری کرده است. استارتاپ سازنده ChatGPT، در برنامه خود جوایزی از 200 دلار (برای مشکلات کم شدت) تا 20 هزار دلار (برای مشکلات استثنایی) به کاربران ارائه می‌کند.

تلاش OpenAI برای کاهش مشکلات ChatGPT

این خبر در حالی اعلام شده که ماه گذشته پس از کشف یک مشکل در Chat‌GPT که باعث می‌شد برخی کاربران بتوانند عناوین تاریخچه چت سایر کاربران را ببیند، این چت‌بات به‌طور موقت تعطیل شد.

OpenAI در پست وبلاگ خود می‌نویسد:

«ما درک می‌کنیم که آسیب‌پذیری‌ها و نقص‌هایی می‌توانند وجود داشته باشند. اعتقاد داریم که شفافیت و همکاری برای رفع این مشکلات بسیار مهم هستند. به همین دلیل است که ما از جامعه جهانی محققان امنیتی، هکرهای اخلاقی و علاقه‌مندان به فناوری دعوت می‌کنیم تا به ما در شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌های سیستم‌هایمان کمک کنند.»

در چند وقت گذشته گزارش‌هایی زیادی درباره ChatGPT منتشر شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به پژوهشی از اوایل هفته اشاره کرد که در آن گفته شده بود ChatG‌PT حتی می‌تواند روی تصمیم‌گیری پیرامون مرگ و زندگی هم تأثیرگذار باشد. در گزارش دیگری نیز گفته شده بود که یک محقق امنیتی موفق شد تا با ChatGPT بدافزار روز صفر غیرقابل‌شناسایی بسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی