ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
اخبار خودرو

اوبر به افزایش هزینه‌های سفر در هنگام کم‌بودن شارژ گوشی مشتریان متهم شد

یک روزنامه بلژیکی مدعی شده است که درصورت کم‌بودن شارژ گوشی کاربر، اوبر برای سفرها هزینه بیشتری از او طلب می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

یک روزنامه بلژیکی در گزارشی مدعی شده است که شرکت اوبر هزینه‌ سفر مسافران را براساس میزان شارژ گوشی هوشمند آن‌ها تنظیم می‌کند و اگر شارژ گوشی‌ کاربر کمتر باشد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

روزنامه بلژیکی Dernière Heure در گزارشی با انجام یک آزمایش در مقیاس محدود، این ادعا را مطرح کرده است که اگر کاربری شارژ گوشی‌اش کم باشد، باید برای سفرها با اوبر هزینه‌های بیشتری بپردازد.

اوبر درصورت کم‌بودن شارژ گوشی، هزینه سفر را افزایش می‌دهد

اوبر

این روزنامه بلژیکی در آزمایشی، از دو گوشی هوشمند با میزان شارژهای مختلف استفاده کرده است. یکی از این گوشی‌ها 84 درصد و دیگری 12 درصد شارژ داشته است و اگرچه مقصد انتخابی و زمان مورد‌نظر برای هر دوی آن‌ها یکسان بوده، اما این روزنامه با هزینه‌های متفاوتی روبه‌رو شده است.

به گفته این روزنامه بلژیکی، در گوشی هوشمند با میزان شارژ 12 درصد، از کاربر 17.56 یورو هزینه درخواست شد، درحالی‌که این هزینه در گوشی دوم با میزان 84 درصد شارژ، برابر 16.6 یورو بود.

اوبر این آزمایش کوچک روزنامه Dernière Heure را رد کرده و گفته است که این شرکت برای قیمت‌گذاری کاری به میزان شارژ گوشی هوشمند مشتریان ندارد:

«اوبر برای محاسبه هزینه سفرها کاری به سطح باتری گوشی مشتریان ندارد و این عامل را در نظر نمی‌گیرد. قیمت‌گذاری پویا برای سفرهای اوبر با استفاده عواملی مانند میزان تقاضا برای سفر و همچنین موجودبودن رانندگان و پاسخ‌دادن به درخواست‌ها تعیین می‌شود. در ساعات اوج تقاضا، یعنی زمانی که درخواست‌ها بسیار زیاد است و رانندگان کمی در منطقه حضور دارند، بنابراین قیمت احتمالاً تحت تأثیر قرار می‌گیرد.»

با وجود گفته اوبر، این اولین‌باری نیست که این شرکت به سوءاستفاده از میزان شارژ گوشی مشتریان برای قیمت‌گذاری سفرها متهم می‌شود. علاوه‌براین، روزنامه بلژیکی می‌گوید توضیحات اوبر پاسخی به آزمایش انجام‌شده نمی‌دهد. این آزمایش همان‌طور که گفتیم برای سفری یکسان در زمانی یکسان انجام شده است، بااین‌حال میزان شارژ گوشی‌ها روی هزینه سفر تأثیر داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی