ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیما کاغذی
میان رشته ای

مهندسان با الهام از هواپیمای مافوت صوت ناسا، رکورد جهانی پرواز با هواپیمای کاغذی را شکستند

رکورد پرواز قبلی 77 متر بوده است و اکنون سه مهندس هوافضا موفق شده‌اند رکورد جدید 88 متر را در این زمینه ثبت کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

سه مهندس هوافضا موفق شدند با هواپیما کاغذی خود، رکورد پرواز قبلی را که 77 متر بود، بشکنند و رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کنند: 88 متر.

براساس گزارش CNN، آن‌ها برای چندین ماه مشغول تحقیق در مورد آیرودینامیک و اوریگامی بوده‌اند تا بتوانند نمونه اولیه هواپیمای برنده خود را طراحی کنند، بسازند و آزمایش کنند.

مهندسان برای ساخت هواپیما کاغذی خود روی سرعت و کاهش نیروی کششی تمرکز کردند که این ایده از هواپیماهای مافوق صوت، به‌ویژه X-43A ناسا الهام گرفته شده است. آن‌ها برای تعیین زاویه پرتاب ایده‌آل شبیه‌سازی‌های متعددی انجام دادند و فیلم‌های آهسته تلاش‌های قبلی خود را مطالعه کردند.

به گفته آن‌ها، بهترین کاغذ برای طراحی هواپیمای برنده، کاغذ A4 است.

تأثیرات هواپیمای کاغذی در‌زمینه هوافضا

«دیلون روبل»، مهندس سیستم در بوئینگ که یکی از سازندگان این هواپیمای کاغذی است، می‌گوید:

«این یک لحظه واقعاً افتخار‌آمیز برای خانواده و دوستان است. همچنین یک پیوند مناسب برای هوافضا و تفکر درباره طراحی و ایجاد نمونه‌های اولیه محسوب می‌شود.»

او در ادامه درباره تأثیرات مفید ساخت هواپیمای کا‌غذی می‌گوید:

«هواپیماهای کاغذی و واقعی از نظر پیچیدگی تفاوت‌های زیادی دارند، اما هر دو براساس اصول یکسانی کار می‌کنند. برخی از روش‌های طراحی یکسان را می‌توان برای هر دو اعمال کرد. یکی از این روش‌ها، فرایند طراحی آزمون و خطای ما بود. به عنوان مثال، می‌توانیم در مورد چین‌هایی که می‌توانیم به هواپیما اضافه کنیم، تصمیم بگیریم، آن را به شیوه‌های متفاوتی تا و یا پرتاب کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تغییرات، فاصله‌های هر تلاش را با یکدیگر مقایسه کنیم.»

ساخت هواپیماهای کاغذی یک کار نسبتاً ساده است. برای ساخت آن‌ها یک ورق کاغذ به شیوه‌های متفاوتی تا می‌شود تا به شکل یک هواپیما دربیاید. بااین‌حال در ساخت آن‌ها از طراحی‌های مختلفی نیز استفاده می‌شود تا هواپیمای کاغذی عملکرد متفاوتی داشته باشد. اخیراً گروهی از دانشمندان بازوی رباتیکی را ساخته بودند که می‌توانست هواپیماهای کاغذی را طراحی کند و بسازد و حتی آن‌ها را پرتاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • petroleum
    petroleum | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

    سلامن عایکم و رحمت‌الله
    ببخشید میشه بگین مافوت یعنی چی؟

مطالب پیشنهادی