ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سگا روویو
کسب و کار

سگا با پرداخت 700 میلیون یورو شرکت سازنده بازی Angry Birds را می‌خرد

شرکت Rovio، سازنده بازی Angry Birds پذیرفت که با دریافت مبلغ تقریبی 700 میلیون یورو به زیرمجموعه شرکت ژاپنی سگا ملحق شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

شرکت سگا درحال عقد قراردادی برای خرید شرکت Rovio Entertainment، سازنده و مالک بازی محبوب Angry Birds است. این قرارداد با ارزشی به رقم 706 میلیون یورو میان طرفین امضا خواهد شد.

به گزارش BBC، سازنده بازی «انگری بردز» پذیرفته است تا با معامله‌ای به ارزش 706 میلیون یورو به زیرمجموعه سگا بپیوندد. طرف خریدار این معامله می‌گوید تصمیم آن‌ها برای عقد این قرارداد متأثر از نیاز به تحکیم جایگاه سگا در بازار جهانی بازی‌ها بوده است.

سگا مدعی است که از دانش متمایز Rovio در ساخت سرویس‌های گیمینگ موبایلی برای کمک به توسعه عناوین موجود و جدید خود استفاده خواهد کرد. این شرکت به‌طور خاص به پلتفرم گیمینگ موبایل Beacon از Rovio اشاره کرده است که درزمینه سرویس‌های گیمینگ موبایلی 20 سال سابقه فعالیت در آمریکا و اروپا را دارد.

اظهارات مدیرعامل سگا درباره خرید Rovio

«هاروکی ساتومی»، مدیرعامل سگا می‌گوید: «بازار گیمینگ موبایل در بازار جهانی گیمینگ که به‌سرعت درحال رشد است، پتانسیل‌های ویژه و بالایی دارد و هدف بلندمدت سگا این بوده است که سرعت توسعه خود در این حوزه را افزایش دهد. مفتخرم که می‌توانم چنین قراردادی را با Rovio اعلام کنم؛ شرکت مالک بازی Angry Birds که در سراسر جهان علاقه‌مندان خود را دارد و خانه بسیاری از کارمندان ماهر و حامی توسعه بازی‌های پیشرو موبایلی است.»

درآمد Rovio از 272.3 میلیون یورو در سال 2020 به 317.7 میلیون دلار در 2022 رسیده، اما سود عملیاتی آن‌ها از 42.5 میلیون یورو به 28.6 میلیون یورو کاهش یافته است. ارزش بازار این شرکت در پایان روز معاملاتی جمعه 707 میلیون دلار بود.

سگا یک هولدینگ ژاپنی است که دهه‌هاست درزمینه تولید بازی‌ها فعالیت می‌کند و شخصیت‌هایی مثل Sonic The Hedgehog را ساخته است. این شخصیت که بسیاری از گیمرها آن را می‌شناسند، در سال‌های اخیر حتی با فیلم‌های خود قدم به دنیای سینما گذاشته است.

ایمان صاحبی

علاقه من به فناوری به دوره نوجوانی برمی‌گرده اما از حدود سال ۹۴ کار جسته گریخته توی این فضا رو شروع کردم و از ۹۷ به‌طور جدی‌تر وارد این کار شدم. فناوری مخصوصاً بخشی که روی لبه حرکت می‌کنه، جذاب‌ترین قسمت این حوزه برام محسوب می‌شه، اما به مرور فهمیدم که همه حوزه‌ها حتی نقاط تلاقی علم و فناوری می‌تونن خیلی جذاب باشن. در کنار این‌ها دنیای فیلم، سریال و بازی‌های ویدیویی رو هم خیلی دوست دارم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی