ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری
اخبار خودرو

چری از دو خودروی برقی جدید با برد حرکتی 700 کیلومتر رونمایی کرد

شرکت چینی چری با پایه‌گذاری برندهای متعدد، قصد دارد محصولات خود را در دسته‌بندی‌های متفاوتی راهی بازار کند. یکی از برندهای جدید این شرکت «استرا» نام دارد و خودروهای مجهز به پیشرانه‌های سبز، با این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۵

شرکت چینی چری با پایه‌گذاری برندهای متعدد، قصد دارد محصولات خود را در دسته‌بندی‌های متفاوتی راهی بازار کند. یکی از برندهای جدید این شرکت «استرا» نام دارد و خودروهای مجهز به پیشرانه‌های سبز، با این برند وارد بازار خواهند شد. تازه‌ترین محصولات این برند نوپا، سدان ES و شاسی‌بلند ET هستند که روی کاغذ مشخصات بسیار خوبی دارند و طراحی آنها کاملاً مدرن و بروز است.

بهره‌مندی از پلتفرم جدید EOX

هر دو محصول جدید پری بر اساس پلتفرم موسوم به EOX توسعه پیدا کرده‌اند. این پلتفرم با خودروهای اسپرت و قدرتمند سازگاری دارد و از معماری 800 ولتی پشتیبانی می‌کند. استرا ES و ET دارای ویژگی‌های خاصی هستند که از جمله آنها باید به سیستم تعلیق بادی با اتصالات دوبل جناغی هر دو محور و چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر اشاره کنیم.

چری

استرا ES طولی برابر با 4950 میلیمتر و عرضی برابر با 2000 میلیمتر دارد. فاصله محوری آن نیز به 2900 میلیمتر می‌رسد. همانند شمار زیادی از مدل‌های جدید، به‌خصوص مدل‌های چینی، چراغ‌های جلوی این سدان برقی نیز از طریق یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. سپر این سدان برقی ترکیبی از سطوح صاف و خطوط ضخیم است و چند ورودی هوا روی خود دارد. این ویژگی‌ها با اندکی تفاوت در شاسی‌بلند سایز متوسط استرا ET نیز به چشم می‌خورند.

چری

بر اساس گزارش چند رسانه محلی، مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده از استرا ES و ET با باتری 60 و 80 کیلووات ساعتی راهی بازار خواهند شد. اما مدل‌های پرچمدار به پک 100 کیلووات ساعتی مجهز خواهند بود. چری برد حرکتی این دو خودروی برقی را بین 500 و 700 کیلومتر اعلام کرده است. این شرکت می‌گوید تنها با 5 دقیقه شارژ، امکان پیمایش 150 کیلومتر مسافت برای استرا ES و ET فراهم می‌شود.

علاقه وافر چری به مدل‌های برقی

شاید بدانید چری این روزها سرگرم رونمایی از محصولات جدید است و هر چند هفته یا نهایتاً چند ماه یک مدل جدید معرفی می‌کند! همین چند روز قبل بود که این شرکت از شاسی‌بلند آفرودی TJ-1 پرده‌برداری کرد. همان‌طور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، این شاسی‌بلند ابعاد کوچکی دارد و با موتور 1.6 لیتری توربو یا پیشرانه هیبریدی شارژی با موتور 1.5 لیتری توربو وارد بازار می‌شود.

چری

جالب اینکه TJ-1 نام فعلی این مدل جدید است و چری از عموم مردم درخواست کرده برای آن یک اسم مناسب انتخاب کنند! این شرکت مصرف سوخت نسخه هیبریدی شارژی را فقط و فقط یک لیتر اعلام کرده؛ همچنین چری تأکید دارد این خودرو در حالت تمام الکتریکی می‌تواند تا 100 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی